سایه صندوق توسعه ملی بر اخبار بورسی

به گزارش روابط عمومی شهر خبر، سایت خبری گسترش نیوز در این خصوص نوشت: پس از اعلام خبر حمایت صندوق توسعه ملی از بازار سهام برخی کارشناسان از این موضوع انتقاد کردند اما پیمان مولوی معتقد است این اتفاق می‌تواند اثرات مثبتی به همراه داشته باشد. پس از اعلام اخبار حمایت صندوق توسعه ملی از بازار سهام برخی کارشناسان از این موضوع انتقاد کردند اما پیمان مولوی معتقد است این اتفاق می‌تواند اثرات مثبتی به همراه داشته باشد.

دومین خبر پربازدید با عنوان حقیقی‌ها بورس را نجات دادند منتشر شده است. به گزارش نجارت‌نیوز، در پایان معاملات هفته، شاخص کل بازار سهام نسبت به هفته گذشته ۱۵۰ هزار واحد رشد کرد و با رشد حدود ۹ درصدی به یک میلیون و ۷۰۴ هزار واحد رسید. روندی صعودی بازار سهام متاثر از معاملات و بازگشت سرمایه از حقیقی‌ها بود و حقوقی‌های بازار حتی در مقاطعی اقدام به فروش سهام کردند و در برخی سهم‌ها مانند خساپا عرضه حقوقی‌ها باعث تبدیل صف خرید به صف فروش شد.

یک کارشناس بازار سرمایه دلایل عدم رونق بورس انرژی را تشریح کرد. این خبر نیز با بازدید زیادی از سوی مخاطبان روبرو شد.به گزارش گسترش نیوز، فردین آقابزرگی، درمورد اینکه بورس انرژی آنطور که باید و شاید رونق ندارد، توضیح داد: دلایل عمده و موثر درمورد اینکه چرا بورس انرژی رونق ندارد، شرکت‌های برق منطقه ای، توانیر و در بعد فراورده‌های نفتی، شرکت ملی نفت است. تا زمانی که ذهنیت این دو قطب بزرگ و فعال انرژی در کشور درمورد بورس انرژی به این شکل باشد و به اندازی کافی در این حوزه نقش آفرینی نکنند، بورس انرژی به میزان بورس و فرابورس رونق نخواهد داشت.

عرضه 12 بنگاه در بورس نیز با بازدید زیادی از سوی مخاطبان روبرو شد. به گزارش دیار جنوب، رئیس سازمان خصوصی‌سازی از آماده‌سازی ورود ۱۲ بنگاه دیگر از جمله سه هلدینگ نیروگاهی در بورس خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، علیرضا صالح با اشاره به آماده سازی شرکت‌ها برای ورود به بازار سرمایه، اظهار داشت: تا پایان سال، هر ماه عرضه اولیه در بورس خواهیم داشت.

شهر خبر، یک سایت خبرخوان ایرانی است و به دسته‌بندی و بازنشر اخبار مهم سایت‌های خبری ایران می‌‌پردازد. بسیاری از علاقه‌مندان به اخبار بورس به دلیل سهولت دسترسی به اخبار این حوزه از طریق سایت شهرخبر، روزانه بارها به شهرخبر سر می‌زنند.