استان بوشهر روی خط قرمز کم‌آبی قرار گرفت

مدتی است که اغلب مسئولین استانی و کشوری خبر بحران کم‌آبی در بسیاری از استان‌های کشور را مطرح می‌کنند و خواستار همکاری جدی مردم درزمینهٔ صرف آب هستند.

استان بوشهر نیز که در منطقه‌ای گرم قرار دارد جز استان‌هایی است که بحران آب در این استان جدی است و نیاز است که مسئولین با همکاری جدی مردم راهکاری برای مدیریت ذخایر آب داشته باشند تا در فصل گرما با کمترین مشکل مواجهه شوند.

سازمان‌ها مرتبط با آب و بخصوص مردم استان بوشهر باید با یک برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت بتوانند در مصرف صرفه‌جویی کنند تا در فصل گرما استان دچار مشکل کم‌آبی نشود.

استان بوشهر روی خط قرمز کم‌آبی

حمیدرضا چیت‌چیان وزیر نیرو دولت تدبیر و امید با اشاره به بارندگی‌های اخیر، گفت: بارندگی‌ها موجب شد تا بسیاری از سدهای کشور سرریز شوند و در حال حاضر بیشتر سدهای کشور میزان ذخیره آب بسیار خوبی دارند و گنجایش آب جدید را ندارند و شاید تنها چند سد به این شکل نباشد.

 

وی بابیان اینکه مشکل کمبود آب هنوز هم در کشور وجود دارد، گفت: امیدواریم در باقی‌مانده فصل آبی، بارندگی‌های مطلوب همچنان ادامه داشته باشد تا کمبود آب جبران شود.

 

 

چیت‌چیان افزود: اگر بارندگی‌ها در ادامه فصل آبی به همین منوال ادامه داشته باشد، وضعیت خوبی را در فصل گرما خواهیم داشت.

 

وی بابیان اینکه باوجوداین بارش‌ها هنوز برخی استان‌ها در وضعیت قرمز خشک‌سالی هستند، گفت: متأسفانه استان‌های اصفهان، شیراز و بوشهر هنوز مشکل کمبود آب‌دارند.

بحران آب محوری‌ترین مشکل استان بوشهر

محمدحسن باستی معاون عمرانی استانداری بوشهر با اشاره به مشکل بحران آب گفت: درزمینهٔ بحران آب، اداره کل مدیریت بحران آن باید نقش محوری خود را ایفا کند و پیگیری جدی برای حل این معضل و ارائه پیشنهاد‌های مفید در این زمینه داشته باشد.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: بحران آب در استان بوشهر جدی است و اکنون مهم‌ترین و محوری‌ترین مشکل استان، بحران آب است.

 

بحران کم‌آبی در استان بوشهر حاکم است

کیقباد یاکیده مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر  گفت: با توجه به گرمای شدید در استان بوشهر نیاز آب زیاد شده و در برخی نقاط جواب‌گوی مشترکان نیست و باید مشترکانی که در ابتدای خطوط آب‌رسانی قرار دارند، ضمن رعایت الگوی مصرف آب نسبت به  دیگر مشترکان آب در مصرف بهینه احساس مسئولیت کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اینکه شهرهای که در ابتدای خط آب‌رسانی کوثر قرار دارند، مشکل آب‌رسانی ندارند، افزود: بحران کم‌آبی در استان بوشهر حاکم است به‌گونه‌ای که در تمام نقاط استان بوشهر نوبت‌بندی آب در حال اجرا است، ولی برخی از شهرها که در نقاط انتهای خط آب‌رسانی قرار دارند در وضعیت نامساعدی قرار دارند.

یاکیده افزود: اکنون  7 شهر بوشهر، آب پخش، کنگان، سیراف، عسلویه، نخل تقی و جم که در انتهای خط آب‌رسانی کوثر هستند‌، در وضعیت نامطلوب بحران آب قرار دارند.

توسعه آب‌شیرین‌کن‌ها در بوشهر توسط سازمان انرژی اتمی

رحیم میدانی معاون وزیر نیرو گفت: با ساخت آب‌شیرین‌کن توسط سازمان انرژی اتمی، روزانه 350 هزار مترمکعب آب شیرین را از آب دریا تولید کرده و به وزارت نیرو بفروشد که این طرح برای بررسی‌های بیشتر به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور فرستاده‌شده و پس از تائید در 18 ماه اجرایی می‌شود.