ته لنجی در استان بوشهر آزاد شد

فتح‌الله حقیقی معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر در جمع خبرنگاران بابیان اینکه در انتخابات گذشته تلاش کردیم قانون اجرا شود، گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی از همه گروه و احزاب سیاسی استفاده شد و یک انتخابات متوسط و با ضریب بالا برگزار کردیم.

معاون استاندار بوشهر اظهار کرد: با توجه به اینکه در استان بوشهر منطقه ویژه پارس و صدرا بزرگ‌ترین جمع کارگری رادارند در سال گذشته به دلایل مختلف اعتراضاتی از سوی کارگران انجام شد که جهت پیگیری آن کارگروه کارگری در استان تشکیل شد.

 

حقیقی با  تأکید بر اینکه اگر کارگری حقوق نگیرد مدیر دستگاه هم نباید حقوق بگیرد، افزود: در این کارگروه محقق شد معوقات کارگران در تاریخ مشخص پرداخت شود که انجام شد اما در برخی موارد چند روزی پرداخت به تأخیر افتاد که مشکل از طرف صاحبان حساب شرکت صدرا بود.

خبر سپاس تأیید شد/ ته لنجی آزاد شد

وی بیان کرد: ته لنجی که وارد استان بوشهر می‌شد به دلیل اینکه نظارت و کنترلی از سوی دستگاه‌ها نداشت مشکلاتی داشت که در نظر داشتیم جهت ساماندهی آن اقدام جدی شود.

حقیقی بابیان اینکه رئیس گمرکات کشور ته لنجی را قطع کرد، ابراز کرد: در اسفندماه سال گذشته بخشنامه‌ای از طرف رئیس گمرکات کشور به استانداران مرزی مبنی بر قطع ته لنجی ارسال شد که با پیگیری‌های مسئولین استان و نمایندگان مجلس ته لنجی آزاد شد.

 

معاون سیاسی استانداری بوشهر عنوان کرد: باید قانون را اجرا کنیم بدون اینکه لطمه‌ای به ملوان، لنج دار و بازار وارد شود و اقتصاد مقاومتی در این موضوع باید به‌صورت جدی اقدام و عملی شود.

وی اذعان کرد: ساماندهی لنج ها در سه مرحله لنج های در حال تخلیه، لنج های در انتظار تخلیه و لنج هایی که در حال بارگیری از مبدأ هستند انجام‌شده است و طرح ساماندهی بلندمدت بعد از بررسی‌ها اجرا خود شد.

اقتصاد مقاومتی در حوزه اشتغال فعالیت می‌کند

حقیقی خاطرنشان کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی با الویت اشتغال در استان بوشهر تشکیل‌شده است و اجرای فعال‌سازی واحدهای تولیدی کوچک، حداکثر سازی واحدهای تولید، واگذاری واحدهای تولیدی نیمه‌تمام به بخش خصوصی انجام داده است که در حوزه اشتغال حرکت خوبی خواهد بود.

در حال تحقق قطار هستیم

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار "سپاس" در خصوص اتصال استان بوشهر به خط ریلی کشور، گفت: راه آن‌یکی از برنامه‌های پیشرو استان بوشهر است، اما این‌گونه نیست که بودجه فوراً تصویب و پروژه اجرایی شود، اما در حال پیگیری برای تحقق آن هستیم.

 

شایعه رفتن معاون استاندار تکذیب شد

معاون استاندار در خصوص شایعه رفتن آن از استان بوشهر بیان کرد: بزرگ‌ترین آفت جامعه بیکاران پنهان هستند و از مردم و رسانه‌ها می‌خواهم تا خودشان را درگیر عوام‌فریبان نکنند، من همچنان در خدمت همه مردم استان بوشهر هستم.

حقیقی تأکید کرد: از مردم و رسانه‌های می‌خواهم تا جهت توسعه کشور و استان طرح‌ها و مشورت‌های خود را مسئولین استان در میان بگذارند و در برنامه‌های اجرایی دولت مشارکت مستقیم داشته باشند.