تکذیب خبر پیدا شدن کوهنورد مفقود شده هرمزگانی

محمد هادی مفضل افزود: تلاش شش روزه تیم های امداد و نجات برای یافتن ردی از این کوهنورد نتیجه ای نداشته و خبر پیدا شدن وی شایعه ای بیش نیست. 

 

وی گفت:با وجود بارش شدید برف و تگرگ متناوب طی روزهای گذشته و شرایط بسیار دشوار جوی، تیم های امدادی از جمله تیم 12 نفره اعزامی از بندرعباس نهایت تلاش خود را برای پیدا کردن این کوهنورد مفقود شده انجام دادند اما نشانه ای از وی پیدا نکردند. 

 

رییس هیات کوهنورد ی هرمزگان با اشاره به اینکه احتمال زنده بودن این کوهنورد پس از گذشت شش روز از ناپدید شدنش بسیار کم است، افزود: با توجه شرایط بد جوی و طبق اعلام مسئولان فدراسیون تا روز جمعه امکان هیچگونه جستجویی در ارتفاعات دماوند وجود ندارد. 

 

وی همچنین از بازگشت تیم اعزامی 12 نفره امداد و نجات بندرعباس خبر داد و گفت: در صورت مساعد بودن شرایط جوی و موافقت مسئولان فدراسیون هفته آینده با اعزام تیم جدیدی به جستجوی خود در ارتفاعات دماوند ادامه خواهیم داد. 
اضافه می شود که "برکت صادقی" کوهنورد 55 ساله بندرعباسی ۳۰ اردیبهشت ‌ماه با وجود شرایط بد جوی و بدون توجه به تذکر مسئولان قصد صعود انفرادی به قله دماوند را داشت که پس از ترک پناهگاه بارگاه سوم در ساعت ۴ صبح، دیگر به این پناهگاه بازنگشت.