کرونا گرفتن دونالد ترامپ / نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چه می شود؟

دونالد ترامپ با توئیتی جنجالی در پنجشنبه شب در جهان بار دیگر خبر ساز شد. وی اعلام کرد که او و همسرش ملانیا ترامپ به ویروس covid-19 مبتلا شده اند.

به گزارش افکارنیوز، خبر اول کرونا گرفتن ترامپ رئیس جمهور آمریکا باعث شد این سوال به وجود آید که ترامپ و همسرش چگونه کرونا گرفته اند؟

در واقع کرونا گرفتن ترامپ به ماجرای ابتلای دستیارش هوپ هیکس مربوط می شود که بلومبرگ آن را رسانه ای کرده بود و چون دستیار انتخاباتی ترامپ دائما با وی همراهی داشته احتمال ابتلای ترامپ به کرونا بیش از همیشه به نظر می رسید تا جایی که خود رئیس جمهور آمریکا مجبور شد مثبت شدن تست کرونا را اعلام کند.

ماجرا کرونا گرفتن ترامپ از کجا آغاز شد؟

چهارشنبه گذشته هوپ هیکس دستیار ویژه انتخاباتی ترامپ عازم یک کارناوال تبلیغاتی در ایالت مینه‌سوتا می شوند و در همان روز علائم بیماری کرونا در هیکس بروز می کند.

نکته جالب در مثبت شدن تست کرونا دستیار ترامپ این است که احتمال دارد وی همان روز چهارشنبه ترامپ و همسرش را مبتلا به کرونا کرده باشد اما یک فرضیه دیگر نیز وجود دارد و اینکه احتمال دارد ترامپ حتی 14 روز قبل از این ماجرا کرونا گرفته و بسیاری را به این بیماری مبتلا کرده باشد.

موج تست کرونا در میان چهره های سرشناس آمریکایی به راه افتاد و نزدیکان ترامپ تا جو بایدن به عنوان رقیب وی تست کرونا دادند، هر چند جواب آزمایش کرونا این افراد منفی اعلام شد اما معلوم نیست چند نفر در کاخ سفید کرونا گرفته اند.

احتمال مرگ ترامپ با کرونا؟

 کاخ سفید و خود ترامپ سعی دارد اینطور وانمود کنند که حال رئیس جمهور آمریکا خوب است اما شبکه سی‌ان‌ان از بروز مشکل تنفسی ترامپ خبر داد.

پس از کرونا گرفتن ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با بالگرد به بیمارستان نظامی «والتر رید» در واشنگتن دی سی منتقل شد و مقام‌های این کشور گفتند که او احتمالا چند روزی را در آنجا سپری خواهد کرد.

«سی‌ان‌ان» در برنامه‌ای با مجری‌گری «اندرسون کوپر» مجری شناخته شده این شبکه به سراغ «جیم آکوستا» خبرنگار حوزه کاخ سفید و مستقر این شبکه در کاخ سفید رفت.

آکوستا در این مصاحبه گفت: «بله اندروسون، من همین چند لحظه قبل با یک مشاور ستاد انتخاباتی ترامپ صحبت کردم و او به من گفت که این یک وضعیت جدی است و اینکه رئیس‌جمهور برای تنفس کردن با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند و اینکه او امروز خیلی خسته بوده است».

این خبرنگار حوزه کاخ سفید در شبکه سی‌ان‌ان در ادامه از صحبت خود با «با یک منبع مطلع دیگر»  خبر داد که در آن این منبع آمریکایی به آکوستا گفت، «در بین کارکنان کاخ سفید درباره شرایط رئیس‌جمهور نگرانی جدی وجود دارد».

سی‌ان‌ان در گزارش خود می‌افزاید: «یک منبع سوم (به این شبکه) گفت که حال رئیس‌جمهور آمریکا بدتر از حال ملانیا ترامپ بانوی اول است».

از سوی دیگر اما بر اساس آماری که مرکز مبارزه با بیماری‌های واگیردار دآمریکا اعلام کرده ترامپ ریسک بالایی در ابتلا به بیماری کرونا دارد.

بر اساس آمارهای این مرکز میزان مرگ و میر در افراد بین 35 تا 74 سال نزدیک به 8 درصد است اما برای افرادی که در سنین بین 75 تا 84 سال قرار دارند میزان مرگ و میر به 18 درصد افزایش می‌یابد. ترامپ هم‌اکنون 74 ساله است بنابراین سن وی به نوار افراد پر خطر بسیار نزدیک است. البته ترامپ به احتمال زیاد از مجهزترین تجهیزات پزشکی برای معالجه خود بهره خواهد برد و هم‌اکنون نیز تحت درمان با نوعی آنتی‌بادی برای تخفیف بیماری است. با این حال ویروس کرونا نیز اثبات کرده است که مسیرهای جالبی برای غافلگیر کردن پزشکان به خصوص در افرادی که چاق هستند و یا سن بالایی دارند در اختیار دارد.

نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چه می شود؟

بر اساس اعلام ستاد انتخابات ی ترامپ تمام کمپین ها و سفرهای تبلیغاتی وی لغو شده و این سوال وجود دارد که اگر ترامپ به خاطر کرونا بمیرد تکلیف انتخابات چه می شود؟

اگر این اتاق بیفتد بر اساس قانون آمریکا موضوع به دادگاهها ارجاع خواهد شد و احتمالا اگر ترامپ بمیرد نامزد جدیدی به جای وی اعلام حضور خواهد کرد.