پروژه های مجازی عربستان و امارات برای ایجاد آشوب در کشورهای عربی

 پخش یک مستند از سوی شبکه الجزیره، جنجال زیادی در شبکه های اجتماعی به وجود آورده است.

شبکه الجزیره با پخش یک مستند به اقدامات امارات و عربستان در فضای مجازی از طریق استفاده از امکانات مادی این کشورها برای ترویج اکاذیب به ویژه در شبکه های اجتماعی علیه تعدادی از کشورهای عربی و ترکیه اشاره کرد.

در این مستند آمده است که ابوظبی از تمام امکانات خود برای هدف قرار دادن قطر، ترکیه، کویت، عمان، الجزایر، اردن... در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با هدف بحران آفرینی و ایجاد آشوب استفاده کرده است.

بر اساس اسناد منتشر شده در این مستند، امارات یک پروژه مجازی با نام «عرب اینتلیجنس» برای هدف قرار دادن تعدادی از کشورها از طریق نشر اکاذیب به راه انداخته است.

انتشار اخبار دروغ درباره کودتا در قطر نیز توسط حسابهای کاربری دروغین در ریاض و ابوظبی از طریق پخش تصاویر و ویدئوهای دستکاری شده انجام شده است.

در میان اسناد منتشر شده از سوی این برنامه، نام یک شرکت اماراتی مقیم مصر و شرکت «سماءات» عربستان نیز به چشم می خورد. در مستند شبکه الجزیره اعلام شد که امارات از برنامه های جاسوسی از جمله برنامه صهیونیستی برای هدف قرار دادن قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله مراکش، عمان، اردن، موریتانی، سودان و الجزایر نیز استفاده کرده است.