یمن: در دکترین نظامی ما اسرائیل دشمن اول ماست

معاون وزیر دفاع یمن در گفت‌وگو با شبکه «المسیره» درباره اخبار حاکی از رابطه رژیم سابق «علی عبدالله صالح » در یمن با رژیم صهیونیستی گفت: در دوران «علی عبدالله صالح» ریاست جمهوری و فرماندهان دستگاه‌های امنیتی گام هایی را برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی برداشته بودند.

یک روزنامه‌نگار صهیونیست امروز اذعان کرد که اسنادی که نیروهای مسلح یمن شب گذشته درباره سفر یک مقام صهیونیست به صنعاء و دیدار با مقامات رژیم سابق « علی عبدالله صالح » از اعتبار بالایی برخوردار است.

«علی محمد الکحلانی» معاون وزیر دفاع یمن در گفت‌وگو با المسیره ضمن تاکید بر اینکه مسئله فلسطین مسئله نخست یمنی‌هاست، گفت: در دکترین نظامی ما به عنوان نیروهای مسلح یمن، اولین دشمن ما رژیم اسرائیل است.

الکحلانی گفت: دیدارهای میان مقامات رژیم علی عبدالله صالح با دشمن اسرائیلی محرمانه و محدود به سطوح معینی بوده است.

او با اشاره به جاه طلبی‌های صهیونیست‌ها و استعمار در یمن گفت: چشمان دشمن به باب المندب و جزایر یمن دوخته شده است.

الکحلانی گفت: رئیس جمهور سابق یمن تحت فرمان سفرای خارجی و در راس آن سفیر آمریکا بود.

معاون وزیر دفاع یمن همچنین گفت: امارات و مصر هم کانال عبور کالاها و تولیدات رژیم صهیونیستی برای رسیدن به کشورهای عربی منطقه بوده است.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن یکشنبه شب (دیشب) از اسنادی رونمایی کرد که رژیم سابق در این کشور با رژیم صهیونیستی در ارتباط بود. وی گفت، سندی از دستگاه امنیت ملی یمن در زمان «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور پیشین این کشور نشان می‌دهد که «بروس کاشدان» مشاور وزیر خارجه رژیم صهیونیستی چهاردهم ژوئیه  ۲۰۰۷ طی سفری از پیش اعلام نشده وارد صنعاء، پایتخت یمن شده است و این سفر دو روز ادامه داشته است.

«جکی حوگی» روزنامه ‌نگار صهیونیست در چند توییت متوالی اظهارات یحیی سریع را بازنشر کرد و نوشت: بروس کاشدان امروز یک دیپلمات بازنشسته پس از فعالیت در وزارت خارجه است.

این روزنامه‌نگار صهیونیست در ادامه اذعان کرد، این خبر یحیی سریع از اعتبار بالایی برخوردار است.

یحیی سریع در کنفرانس خبری دیشب خود علاوه بر سند مربوط به سفر این مقام صهیونیست اسناد دیگری را هم منتشر کرد و گفت که از مهمترین موضوعاتی که در این دیدار بین مقامات وقت یمن و مشاور وزیر خارجه اسرائیل بررسی شده بود، استفاده از حریم‌ هوایی یمن و آماده‌سازی شرایط برای امضای توافقی هوایی بود که به شرکت‌های هواپیمایی رژیم صهیونیستی اجازه می‌داد از آسمان یمن عبور کنند.