اکثر آمریکایی‌ها نگران ویروس کرونا هستند

 نتایج نظر‌سنجی مشترک NBC-SurveyMonkey نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها همچنان نگرانند که خود و خانواده‌شان در معرض ابتلا به ویروس   کرونا  قرار گیرند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «ان‌بی‌سی نیوز»، بر اساس این نظر‌سنجی، ۶۵ درصد بزرگسالان آمریکایی نگرانند که فردی در خانواده‌شان در معرض ویروس کرونا قرار بگیرد.

نتایج این نظر‌سنجی، که از تاریخ ۲۸ سپتامبر تا ۴ اکتبر انجام شده، به طور دقیق‌تر نشان می‌دهد که ۳۲ درصد از این پاسخ‌دهندگان بسیار نگران ابتلای اعضای خانواده خود به کرونا هستند و ۳۳ درصد دیگر نیز نسبتاً نگران این مسئله هستند.

در بازه‌ای که این نظر‌سنجی انجام گرفته، حداقل بیش از ۴۲ هزار مورد مبتلا و ۶۹۲ مورد تلفات کرونا به طور روزانه به ثبت رسیده است.

نتایج این نظر‌سنجی در حالی منتشر شده که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته بعد از ترخیص از بیمارستان نظامی «والتر رید» که برای درمان بیماری کووید-۱۹ در آنجا بستری شده بود، در ویدئوی ضبط شده‌ای گفت از ویروس کرونا نترسید و نگذارید بر شما مسلط شود.

ترامپ که صبح روز پنجشنبه از ابتلای خود به ویروس کرونا خبر داده بود بار‌ها مدعی شده بود که کشورش در حال شکست کروناست و واکسن این ویروس نیز تا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ حاضر خواهد شد.

رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه به دلیل وخامت وضعیت سلامتی‌اش به بیمارستان نظامی «والتر رید» در حومه واشنگتن منتقل شد و عصر روز دوشنبه (به وقت واشنگتن) از بیمارستان مرخص شد و به کاخ سفید بازگشت.

تاکنون بیش از ۷ میلیون نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده که از این تعداد بیش از ۲۱۵ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.