بی‌اعتمادی به ترامپ بیشتر از هر رهبر دیگر در جهان افزایش یافت

 نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقاتی پیو نشان می‌دهد بی اعتمادی به اقتصاد‌های پیشرفته جهان افزایش یافته است. بی اعتمادی به اقتصاد‌های پیشرفته همچون آمریکا ، چین، انگلیس، آلمان و استرالیا به بالاترین خد خود رسیده است. این دیدگاه اگرچه نسبت به چین نیز افزایش داشته است، آمریکا نسبت به چین در جایگاه بالاتری قرار گرفت؛ چراکه عمدتا برخی کشور‌ها بر این باور هستند که چین بر خلاف آمریکا به خوبی در مقابله با شیوع ویروس کرونا عمل کرده است.

این نظرسنجی در ۱۴ کشور جهان انجام شد و از پاسخ دهندگان در مورد اینکه دیدگاه آن‌ها نسبت به چین و آمریکا در زمینه مقابله با بیماری همه گیر کووید-۱۹ چیست، پرسیده شد. بسیاری از آن‌ها از بی اعتمادی خود به چین سخن گفتند، ولی زمانی که سخن از آمریکا به میان آمد، بی اعتمادی به چین رنگ باخت و آمریکا جایگاه نخست بیشترین بی اعتمادی به اقتصاد‌های پیشرفته را گرفت.

در این میان، میزان بی اعتمادی به شی جین پینگ تا ۱۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته بود. این در حالی بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در این مورد نیز از شی جین پینگ پیشی گرفته و میزان بی اعتمادی به او نسبت به سال گذشته تا ۲۷ درصد افزایش یافته است.

در این میان، ۸۳ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که هیچ اعتمادی به ترامپ ندارند. این رقم در خصوص شی جین پینگ ۷۸ درصد، در مورد آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان ۷۶ درصد، در مورد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۷۳ درصد، در مورد امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه ۶۲ درصد و در مورد بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس ۴۸ درصد بوده است.