لپ تاپ "هانتر بایدن" برای پدرش یک فاجعه است

رئیس جمهور آمریکا در واکنش به گزارش‌ها در زمینه فساد پسر « جو بایدن » نامزد حزب دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ ، آن را  یک فاجعه برای رقیب خود خواند.

« دونالد ترامپ » رئیس جمهور ایالات متحده یکشنبه بعد از ظهر به وقت تهران در این زمینه در توییتی نوشت: «لپ تاپ "هانتر بایدن" برای کل خانواده بایدن و  به ویژه برای پدرش "جو بایدن" یک فاجعه است. این اکنون یک واقعیت اثبات شده و غیرقابل انکار است که همه آن اطلاعات واقعی هستند.»

روزنامه آمریکایی نیویورک پست اخیرا در گزارشی اعلام کرد ایمیل‌هایی را «رودی جولیانی»، وکیل شخصی ترامپ از لپ تاپی شکسته که در یک تعمیرگاه لوازم رایانه‌ای رها شده بود و بعد به دست اف‌بی‌آی کشف و ضبط شد، علیه بایدن‌ها به دست آورده و در اختیار این روزنامه قرار داده است.

 وکیل ترامپ گفته بزودی اسناد دیگری را هم از روی لپ تاپ مذکور علیه جو بایدن و پسرش منتشر خواهد کرد. نیویورک پست اما گفته نمی‌تواند تایید کند این رایانه به پسر بایدن تعلق دارد.

بر این اساس، هانتر بایدن در سال ۲۰۱۵ وقتی به هیأت مدیره شرکت انرژی اوکراینی Burisma می‌پیوندد، پدرش را که معاون اوباما بود، به یکی از مدیران ارشد این شرکت معرفی می‌کند. هانتر با موفقیت از نفوذ پدرش استفاده کرد تا مقامات دولت اوکراین را برای اخراج یک دادستان که درباره این شرکت تحقیق می‌کرد، تحت فشار قرار دهد. در این گزارش همچنین تصاویری از هانتر بایدن در حال کشیدن مواد مخدر منتشر شده است. 

کارزار انتخاباتی بایدن در بیانیه‌ای اعلام کرد بعد از بررسی برنامه‌های رسمی بایدن در آن زمان، مشخص شد که چنین جلسه‌ای میان وی و مدیر اوکراینی برگزار نشده است. نمایندگان نامزد حزب دموکرات بار دیگر تاکید کردند بایدن در اجرای سیاست خارجی آمریکا در اوکراین مرتکب هیچ اشتباهی نشده است. هنوز هیچ رسانه خبری دیگری هم صحت این ایمیل‌ها را تایید نکرده است.