واکنش روسیه به اتهام‌زنی آمریکا در خصوص حملات سایبری

 سفارت روسیه در واشنگتن اتهام زنی آمریکا در خصوص حملات سایبری گسترده هکرهای روسی را موضوعی در تعارض با واقعیت خواند.

یک مقام سفارت روسیه ضمن رد اتهام زنی واشنگتن در خصوص حملات سایبری گسترده علیه مقامات و رخداد‌های مهم جهانی، تاکید کرد روسیه قصد مشارکت در عملیات بی ثبات کننده ندارد.

دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد کاملاً واضح است که چنین اطلاعاتی هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد و فقط با هدف برانگیختن احساسات ضد روسی در جامعه آمریکا، راه اندازی تعقیب توهمات انجام می‌شود. همه این‌ها ویژگی بارز زندگی سیاسی واشنگتن بوده است.

این مقام روس افزود: مقامات آمریکا به طور مداوم در حال آسیب زدن به روابط میان مسکو و واشنگتن هستند و در حال تحمیل تصور غیر واقعی از روسیه بر افکار مردمی خود هستند. روسیه تصمیمی برای مداخله در اقدامات بی ثبات کننده ندارد. این اقدامات با سیاست خارجی، منافع ملی و نیز درک ما از چگونگی ایجاد روابط میان کشور‌ها در تعارض است.

سفارت روسیه در کانادا نیز همه ادعا‌های مربوط به فعالیت سایبری روسیه را رد کرده و آن‌ها را «پوچ و بی اساس» خوانده است.

وزارت دادگستری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد ۶ عامل دستگاه اطلاعاتی نظامی روسیه به جرم حملات سایبری جهانی متهم شناخته شدند.

بنا بر اعلام وزارت دادگستری آمریکا این ۶ نفر متهم هستند که به صورت خاص شبکه برق اوکراین، انتخابات سال ۲۰۱۷ فرانسه و بازی‌های المپیک ۲۰۱۸ را هدف حملات سایبری قرار داده اند.