گفت‌وگو نمایندگان وزارت اقتصاد و صنعت ترکمنستان و بانک توسعه آسیا

نمایندگان وزارت اقتصاد و صنعت ترکمنستان و بانک توسعه آسیا در مورد همکاری‌های ‌منطقه‌ای در آسیای مرکزی به صورت آنلاین گفت‌وگو کردند.

در این نشست ویدیویی پیشرفت برنامه‌های محاسبه شده اقتصادی تا سال 2030 و توسعه بیشتر همکاری‌های چندجانبه در دستور کار قرار گرفت.

طرف ترکمن در این دیدار اظهار داشت: کشور ما از سال 2000 عضو بانک توسعه آسیا است و در این دوره ما تجربه کار مشترک موفق را در چارچوب همکاری‌جهای اقتصادی منطقه‌ای در آسیای مرکزی را در بخش‌های دارای اولویت مانند انرژی، حمل و نقل و تسهیل تجارت آموختیم. «عشق آباد» برای اولین بار در سال 2018 ریاست برنامه همکاری‌های منطقه ای آسیای مرکزی را بر عهده داشت.

عضویت کشور ما در این سازمان گویای بی قید و شرط تقویت همکاری سودمند است.

در این نشست موضوعات، مطالعه پروژه در مورد بخش بهداشت و توسعه گردشگری تا سال 2030 و پیش نویس همکاری استراتژی تا سال 2030 بررسی شد.

خاطر نشان می‌شود که بستر همکاری‌های منطقه‌ای اقتصادی آسیای مرکزی بانک توسعه آسیا با هدف تحریک رشد اقتصادی در این قاره انجام می‌شود. این بانک در تأمین اعتبار پروژه‌های سرمایه گذاری در عشق آباد و سایر کشورهای منطقه سهم بسزایی دارد. این بانک از طریق سرمایه گذاری ارتباط نزدیک خود را با کشورهای عضو برقرار می‌کند.