بن‌سلمان حقوق شاهزاده‌ها را کاهش می‌دهد

 وب‌سایت اطلاعاتی " "Tactical Reportنوشت، "محمد بن‌سلمان " ولیعهد سعودی از پدرش "سلمان بن عبدالعزیز" خواسته است با طرح کاهش مزایا و حقوق اعضای خاندان حاکم موافقت کند.

این منبع تصریح کرد، این کاهش‌های احتمالی شاهد اعضای ارشد خاندان است که پیشتر از چنین تدابیری مستثنی شده‌‌اند.

طبق این طرح، حقوق اعضای ارشد 50 درصد و دیگری اعضای آل سعود جدود 20 تا 30 درصد کاهش خواهد یافت.

با این حال، تمام اعضای خاندان آل سعودی همچنان خدمات بهداشتی رایگان دریافت خواهند کرد و تحصیل فرزندان‌شان در مدارس و دانشگاه‌ها رایگان خواهد بود.

بیشتر شاهزاده‌های ذی‌نفوذ معتقدند که ملک سلمان با این طرح موافقت خواهد کرد.

" "Tactical Reportهمچنین نوشت که ملک سلمان پیشتر تدابیری برای کاهش نیمی از هزینه‌های خصوصی خود و یک چهارم هزینه‌های دربار سعودی اتخاذ کرده است.

با این حال، محمد بن‌سلمان در نظر دارد هزینه‌های مالی اعضای آل سعود را به پایین‌ترین سطح کاهش دهد.

عربستان سعودی در سایه کاهش جهانی بهای نفت- که مهم‌ترین منبع درآمد این کشور محسوب می‌شود و همزمان بحران کرونا، با وخامت اوضاع مالی مواجه شده است.

در سال 1996 مجموعه‌ تلگرام‌ها و نامه‌های دیپلمات‌ها و کارداران سفارت و کنسولگری‌های آمریکا در عربستان سعودی که سایت افشاگر "ویکی لیکس" آنها را فاش کرد، توجه همگان را به امتیازاتی معطوف کرد که هر فرد جدیدی که به خاندان آل سعود افزوده می‌شود، از آن بهره‌‌مند می‌‌گردد.

تلگرام‌ها و نامه‌ها افشا می‌کنند که در آن مقطع زمانی، هر یک از نوادگان دور "ملک عبد العزیز" بنیانگذار سومین پادشاهی آل سعود، ماهیانه مبلغ 8 هزار دلار به عنوان حقوق ثابت دریافت می‌کنند، در حالی که فرزندان در قید حیات ملک عبد العزیز، ماهیانه از 200 هزار تا 270 هزار دلار بر حسب دوری و نزدیکی به موسس پادشاهی سعودی دریافت می ‌کنند