جمهوریخواهان خواستار برکناری ترامپ هستند

 هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا و نامزد دموکرات ریاست جمهوری در انتخابات 2016 میلادی در پادکست روزنامه نیویورک تایمز گفت: اکثر جمهوری‌خواهان خواستار این هستند که دونالد ترامپ از قدرت برکنار شود ولی نمی‌توانند این مساله را به طور علنی اعلام کنند.

وی افزود: اکثر جمهوریخواهان از عملکرد ترامپ در دوران ریاست جمهوری اش، سرخورده و مایوس شده‌اند. بیشتر جمهوریخواهان می‌خواهند این صفحه بسته شود. آنها هم مثل ما خواستار برکناری ترامپ از قدرت هستند ولی نمی‌توانند آن را علنی بگویند.

 وی در پاسخ به این سئوال که "آیا یک رئیس جمهور زن می‌توانست شیوع ویروس کرونا را بهتر مدیریت کند"، گفت: شکی ندارم به خصوص اگر آن رئیس جمهور زن خود من بودم.

بر اساس آمارهای دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا تاکنون بیش از 8.5 میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده است. بیش از 225 هزار نفر نیز تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

کلینتون اظهار داشت: نمی‌توانم ایده پیروزی ترامپ در انتخابات 2020 را قبول کنم. این مساله واقعا من را آزار می‌دهد که بخواهم تصور کنم 4 سال دیگر نیز این سوء استفاده و تخریب نهادهای ما ادامه خواهد یافت. و ضربه زدن به هنجارها و ارزش‌های ما و تضعیف جایگاه رهبری ما.

اکثر نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که شانس پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا نسبت به ترامپ بیشتر است.