شیخ عیسی قاسم: سکوت در برابر اهانت به پیامبر جایز نیست

 آیت الله شیخ عیسی قاسم، مرجع دینی بحرین اهانت به پیامبر اکرم (ص) را اهانت به تمام پیامبران و فرستادگان خداوند دانست و تاکید کرد سکوت در برابر کمترین اهانت به پیامبر اکرم (ص) جایز نیست.

بر این اساس، مرجع دینی بحرین در یادداشتی در پایگاه بحرینی «المقاوم» تاکید کرد: تحریم فراگیر و تاثیرگذار کالا‌های فرانسوی به منزله اعلام خصومت با فرانسه و مردم این کشور نیست؛ بلکه فقط پاسخ به سخنان امانوئل مکرون، رئیس جمهور هتاک این کشور است. مکرون هنگام اهانت به رسول الله (ص) انسانیت، منافع کشورش و مسئولیت حفاظت از صلح جهانی را فراموش کرد.

شیخ عیسی قاسم پافشاری مکرون را بر این که فرانسه از انتشار کاریکاتور دست برنخواهد داشت، محکوم کرد و افزود: کاری که ساموئل، معلم فرانسوی انجام داد، به خاطر نوعی از آزادی بود که باعث توهین، افترا، تمسخر، افشا کردن اسرار مردم، قتل به ناحق و از بین بردن حرمت‌ها می‌شود.

مرجع دینی بحرین از ملت‌های مسلمان خواست با اتخاذ موضعی جدی و صادقانه مقابل اهانت رئیس جمهور فرانسه به بزرگترین پیامبر خدا (ص) بایستند؛ چرا که این اهانت، اهانت به تمام پیامبران و فرستادگان خداوند است.

شیخ عیسی قاسم همچنین تاکید کرد: ملت مسلمان بیش از هر ملت دیگری به دنبال حفظ امنیت و صلح جهانی است، اما در عین حال هیچ چیز برایش عزیزتر از اسلام، قرآن، پیامبر اسلام و مقدسات آن نیست و بر این اساس، سکوت در برابر کمترین اهانت به پیامبر اکرم (ص) جایز نیست.