توصیه مجری آمریکایی به حامیان ترامپ

 «بیل ماهر»، مجری یکی از برنامه‌های شبکه آمریکایی «اچ‌بی‌او» جمعه شب (به وقت محلی) از حامیان ترامپ و لیبرال‌ها در کشورش خواست بعد از انتخابات به برقراری صلح کمک کنند و جنگ داخلی به راه‌ نیندازند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «فاکس نیوز»، این مجری آمریکایی که در حال ارائه صحبت‌های پایانی برنامه خود بود خطاب به حامیان ترامپ گفت: «مهم نیست چه کسی سه‌شنبه پیروز می‌شود، بیایید از جنگ داخلی پرهیز کنیم و به آشتی رو بیاوریم.»

وی افزود: «۳۴ درصد از رأی‌دهندگان معتقدند که طی ۵ سال آینده جنگ داخلی دیگری رخ خواهد داد و من می‌خواهم یک چیز را به آنها یادآوری کنم: آمریکا یک خانواده است و خانواده مجموعه افرادی هستند که بدون متوسل شدن به خشونت، از یکدیگر متنفر هستند.»

این مجری آمریکایی در ادامه با اشاره به اینکه مردم آمریکا نباید با یکدیگر دشمنی داشته باشند گفت: «اگر ما می‌خواهیم به سادگی [در این دنیا] وجود داشته باشیم، باید راهی برای همکاری پیدا کنیم. پس بیایید با حامیان ترامپ جنگ داخلی به‌راه نیندازیم. ما در جنگ خوب نیستیم و آنها نیز در شهروند بودن خوب نیستند.» 

روز گذشته منابع مختلف خبری در آمریکا از تشدید نگرانی‌ها میان شهروندان این کشور در خصوص بروز شورش‌های خیابانی بعد از انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) خبر دادند.

در همین راستا، نیویورک‌پست گزارش داد شهروندان بسیار ثروتمند در منطقه «منهتن» اقدام به استخدام نگهبان‌های مسلح برای محافظت از ساختمان‌های شیک خود کرده‌اند.

منابع خبری همچنین گزارش دادند در ایالت مریلند نگرانی‌ها درباره احتمال اعلام پیروزی زودهنگام از سوی ترامپ در شب انتخابات افزایش پیدا کرده است.

پایگاه ان‌پی‌آر نوشته چنین اقدامی از سوی ترامپ در حکم «کودتا» خواهد بود، حتی اگر سرانجام کار در دادگاه‌ها تعیین شود و نه از طریق اقدامات نظامی.

این رسانه نوشته در فاصله چند روز به انتخابات، فعالان و گروه‌های تندرو در هر دو جناح راست و چپ نگرانند که طرف دیگر ممکن است به نوعی انتخابات را سرقت کند.

کارشناسان نیز هشدار داده‌اند چنین رویدادی زمینه را برای وقوع درگیری و خشونت در آمریکا آماده خواهد کرد.