تدابیر قرنطینه‌ای جدید در انگلیس

 بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در حال بررسی اعمال تدابیر قرنطینه ‌ای و محدودکننده جدید در این کشور از هفته آینده است.

بر اساس این گزارش، تصمیم بوریس جانسون برای اعمال تدابیر قرنطینه‌ای در حالی است که کارشناسان بهداشت و سلامت نسبت به شیوع سریعتر ویروس کرونا فراتر از پیش بینی های اولیه هشدار داده اند.

 ویروس کرونا در اکثر نقاط بریتانیا شیوع پیدا کرده و تلفات رسمی این بیماری مرگبار در این کشور به بیش از 46299 نفر رسیده که بالاترین رقم در اروپا به شمار می رود.

قرار است جانسون روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری تدابیر جدید قرنطینه ای را اعلام کند.

روزنامه تایمز افزود: بر اساس تدابیر جدید، تنها فروشگاه ها و مدارس ضروری و مهم، خانه های سالمندان و دانشگاه ها باز خواهند بود.

البته یک مقام دولتی به این روزنامه گفته است که مذاکره درباره تدابیر جدید هنوز ادامه دارد و هیچ تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ نشده است.

دفتر نخست وزیر انگلیس حاضر به اظهارنظر در این خصوص نشده است. تدابیر جدید قرنطینه‌ای فشار زیادی را بر وزیر دارایی و بانک مرکزی انگلیس وارد خواهد کرد تا حمایت بیشتری را از اقتصاد این کشور به عمل آورند. انگلیس که ششمین اقتصاد بزرگ جهان را دارد، در فصل بهار با افت 20 درصدی تولیدات اقتصادی روبرو شده است.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که تدابیر محدودکننده و قرنطینه ای جدید موجب رکود اقتصادی مجدد در انگلیس در سه ماه پایانی امسال خواهد شد.