پیشتازی حزب مخالف جانسون برای نخستین بار

تازه‌ترین نظرسنجی در کشور انگلیس بیانگر آن است که محبوبیت حزب « بوریس جانسون » نخست وزیر این کشور، کاهش یافته و حزب «کارگر» مخالف اصلی او در انگلیس پیشی گرفته است.

این نظرخواهی که از سوی موسسه «اوپینیوم» و به سفارش نشریه آبزرور انجام شده، محبوبیت حزب اپوزیسیون (کارگر) به رهبری «کِر استارمر» را با پیشتازی سه درصدی نمایان می‌کند.

این اولین بار در یک سال اخیر و پس از استعفای «ترزا می» از نخست‌وزیری است که حزب کارگر پیشتاز نظرسنجی می‌شود. 

این نظرسنجی محبوبیت حزب کارگر را ۴۲ درصد و حزب حاکم محافظه‌کار را ۳۹ درصد عنوان کره است.

همچنین در این نظرخواهی محبوبیت استارمر نسبت به جانسون ۴ درصد بیشتر گزارش شده است و حدود ۵۵ درصد از مردم معتقد به آمادگی بیشتر او برای مدیریت کشورشان هستند. در این میان ۴۰ درصد باور دارند حزب کارگر می‌تواند دولت جدید تشکیل دهد.

این نتایج همچنین بیانگر نارضایتی مردم از مدیریت کرونایی کشورشان است. پیشتر در اوایل شیوع ویروس کرونا (شش ماه پیش) ۶۵ درصد از مردم از عملکرد دولتشان راضی بودند، اما اکنون این میزان به ۳۹ درصد تنزل پیدا کرده است.

براین اساس نیمی از مردم از مدیریت کرونایی این کشور ناراضی و ۵۷ درصد نیز به آن معترضند.

به نوشته این خبرگزاری، در اوج نگرانی‌ها از موج جدید همه‌گیری کرونا در انگلیس، کیت‌های تشخیص این ویروس نایاب شده‌اند.

به تازگی مشاوران پزشکی انگلیس هشدار دادند چنانچه دولت بوریس جانسون به سرعت برای مقابله با دومین موج کرونا اقدام نکند، انگلیس شاهد افزایش آمار مرگ و میر خواهد بود.

همچنین هفته گذشته استارمر نیز با بیان آنکه دولت جانسون کنترل بحران شیوع ویروس جدید کرونا را از دست داده، گفت: دولت در عوض آنکه کنترل اوضاع را بدست آورد، آن را از دست داده است