ترامپ مهمانی شب انتخابات را در کاخ سفید برگزار می‌کند

 دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حال تغییر برنامه‌های خود برای مهمانی شب انتخابات است.

نیویورک تایمز و رویترز گزارش دادند ترامپ به جای برگزاری آن در هتل بین المللی ترامپ در واشنگتن، میهمانی‌ای را در تالار شرقی کاخ سفید برگزار می‌کند. انتظار می‌رود حدود ۴۰۰ نفر در مهمانی که در داخل بزرگترین سالن کاخ سفید برگزار می‌شود، شرکت کنند.

ترامپ پیش از این گفته بود که به دلیل قوانینی که برای جلوگیری از گسترش کووید-۱۹ وجود دارد، به احتمال زیاد قصد دارد برنامه‌های اولیه برگزاری این مهمانی را در هتل ترامپ تغییر دهد.

واشنگتن دی سی گردهمایی بیش از ۵۰ نفر در محیط‌های داخلی را ممنوع کرده است.

ترامپ روز جمعه گفت: ما یک هتل داریم. اما من می‌دانم که شهردار واشنگتن دی سی را تعطیل کرده است و اگر اینگونه باشد، ما احتمالاً اینجا می‌مانیم یا مکان دیگری را انتخاب می‌کنیم. فکر می‌کنم دیوانه است واشنگتن دی سی تعطیل است. می‌توانید تصور کنید؟

برگزاری این مهمانی با حدود ۴۰۰ مهمان، بدون شک سوالاتی در مورد ایمنی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در سایه شیوع کرونا مطرح می‌کند.

مهمانی شب انتخابات کمی بیشتر از یک ماه پس از تجمع ۲۶ سپتامبر در کاخ سفید برای معرفی ا «می بارت» به عنوان قاضی دادگاه عالی آمریکا برگزار می‌شود، که بعداً دکتر آنتونی فائوچی، رئیس موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا به شدت از آن انتقاد کرد. بعداً چندین نفر از افرادی که در آن رویداد شرکت کرده بودند به کرونا مبتلا شدند.

ترامپ حتی به رغم هشدار‌ها در مورد شیوع ویروس کرونا به برگزاری همایش‌های انتخاباتی خود در ایالات مختلف آمریکا ادامه داد. نیویورک تایمز ضمن انتقاد از این اقدام ترامپ، اعلام کرد از آغاز همایش‌های انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا موارد روزانه ابتلا به کووید-۱۹ تا ۳۵ درصد افزایش یافته است.