مدیریت کرونای ترامپ فاجعه‌بار بود

​مجلس نمایندگان آمریکا مدیریت بحران همه گیری ویروس کرونا از سوی دونالد ترامپ را یکی از بزرگترین شکست‌های مدیریتی در تاریخ مدرن آمریکا دانست.

دموکرات‌های کمیته نظارت بر بحران کرونا در مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه در گزارشی به انتقاد از ابعاد مختلف مدیریت ترامپ در بحران کرونا پرداختند. این گزارش ۴ روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ارائه شد. دموکرات‌ها توجه ویژه‌ای را در کارزار انتخابات ۲۰۲۰ خود معطوف مدیریت ناکارآمد همه گیری کرونا از سوی ترامپ کرده اند. مدیریت بحرانی که تا به امروز بیش از ۲۲۸ هزار آمریکایی را به کام مرگ کشانده است.

در بخشی از گزارش کمیته نظارت بر بحران کرونا آمده است: تصمیم رئیس جمهور ترامپ برای گمراه کردن مردم در مورد شدت بحران، عدم گوش دادن به سخنان دانشمندان در مورد چگونگی سالم نگه داشتن آمریکایی ها، و امتناع وی از اجرای یک برنامه ملی هماهنگ برای جلوگیری از ویروس کرونا، همگی به نتایج مخربی منجر شده اند: بیش از ۲۲۷ هزار آمریکایی کشته، بیش از ۸.۸ میلیون آمریکایی آلوده شده و یک ویروس خطرناک، که ۹ ماه پس از رسیدن به سواحل کشور ما همچنان از کنترل خارج است.

گزارش کمیته نظارتی مجلس نمایندگان آمریکا به وضوح نشان می‌دهد به دلیل ناکارآمدی ترامپ در کنترل این بحران، تعداد مناطق قرمز در آمریکا از ۷ مورد در ژوئن امسال به ۳۱ مورد در اواسط اکتبر افزایش یافته است.

برغم ارائه چنین گزارش مستدلی، ترامپ همواره از مدیریت بحران کرونا در دولت خود با مباهات حرف می‌زند و آن را یکی از نقاط قوت کارنامه ریاست جمهوری خود می‌داند. او در آغاز همه گیری کرونا ابتدا آن را انکار، سپس دست کم گرفت، اندکی بعد از نابودی خودبخودی آن سخن گفت، چندی بعد زمانیکه پیش بینی هایش درباره از بین رفتن کرونا با گرمای هوا نادرست از آب درنیامد به ارائه راهکار‌های عجیب و غریب از جمله ترزیق مواد ضد عفونی برای بیماران کرونا روی آورد.

ترامپ رقیب دموکراتش را همواره برای استفاده از ماسک مورد تمسخر قرار می‌داد و به نوعی آن را اقدامی ناشی از ترس تعبیر می‌کرد. رئیس جمهور آمریکا در نهایت به جمع ۸ میلیون آمریکایی مبتلا به کرونا پیوست تا کارنامه خود در مدیریت بحران کرونا را تکمیل کند.