مقاومت عراق آمریکا را تهدید کرد

«محمد محیی» سخنگوی کتائب حزب‌الله عراق تصریح کرد که اگر آمریکایی‌ها به مهلت زمانی مشخص شده برای خروج از عراق پایبند نمانند با پاسخ جدی مقاومت مواجه خواهند شد.

به نوشته پایگاه خبری «ناس»، وی تصریح کرد: «آتش‌بس مشروطی که به دولت عراق و نیروهای خارجی در این کشور ارائه شد، باید جدی گرفته شود. زیرا مقاومت حد و حدود و شروطی را در آن اعلام کرد. پس از آن، درگیری روی خواهد داد و همان‌گونه که هیأت هماهنگی گروه‌های مقاومت در بیانیه‌اش اعلام کرد، به زودی به مرحله‌ای دیگری از مقاومت منتقل خواهند شد.»

محمد محیی افزود: این مرحله احتمالا سخت‌تر و قوی‌تر باشد و در آن از انواع جدیدی از سلاح‌ها استفاده شود. آمریکایی‌ها نمی‌توانند این توانمندی‌ها تخمین بزنند اما  باید بدانند که مقاومت عراق امکاناتی دارد که قادر است با آنها درگیر شود و برنامه‌های آنها را زیر و رو کند».

وی تاکید کرد: دولت باید به حاکمیت عراق و کنترل بر زمین و آسمانش توجه کند در غیر این صورت در زمزه متهمان به همکاری و تبادی با آمریکایی‌ها قرار خواهد گرفت.

علاوه بر کتائب حزب‌الله عراق و کتائب ابوالفضل العباس (ع) در عراق نیز دیشب با صدور بیانیه‌ای در باره تداوم اشغالگری آمریکایی‌ها در این کشور هشدار داد و اعلام کرد: «این ارتش آمریکاست که عراق مظلوم را اشغال و ویران کرده است و  عناصر اطلاعات آمریکا در عراق و همچنین کارشناسان [به‌اصطلاح] اقتصادی و سیاسی که از عراق، کشور خون و اندوه و فقر و کشتار و فتنه ساخته‌اند، زیر چتر حضور نیروی نظامی خصمانه اقدام به فعالیت می‌کنند».

این جنبش با انتقاد از انفعال مصطفی الکاظمی در برابر اجرای مصوبه پارلمان عراق که بعد از شهادت فرماندهان مقاومت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به تصویب رسید، تهدید کرد که چنانچه از فرصت پیش آمده برای اخراج نظامیان آمریکا از عراق استفاده نکند، «پیام‌هایی» را دریافت خواهد کرد.

گردان‌های ابوالفضل العباس عراق کاظمی را خطاب قرار داده و گفته است: «با آمریکا گفت‌وگو کن و آن‌ها را به خروج سریع مجبور کن در غیر این صورت ما خودمان با آن‌ها و کسانی که از آن‌ها حمایت می‌کنند، با [زبان] سلاح گفت‌وگو خواهیم کرد».

این جنبش همچنین خواستار هوشیاری در برابر بسیج و تحرکات نظامی، امنیتی و فرهنگی عربستان سعودی برای مقابله با عراق شد و گفت که «فرزندان ابوالفضل علیه السلام» برای دفاع از خود و کشورشان در این رویارویی به پا خواهند خواست.

پیشتر، «هاشم الکندی» تحلیل‌گر سیاسی عراق،  به نیروهای ائتلاف آمریکایی درباره انجام هرگونه اقدام علیه اهداف مقاومت اسلامی یا مقرهای سازمان الحشد الشعبی هشدار داده بود و گفته بود:  مقاومت اسلامی در عراق با دقت کلیه تحرکات هواپیماهای جاسوسی آمریکا بر فراز آسمان عراق را رصد می‌کند. تمامی اهداف آمریکایی نیز تحت نظارت و رصد نیروهای مقاومت عراق قرار دارند.نیروهای آمریکایی در صورت ارتکاب هرگونه حماقتی، با پاسخ سریع سلاح جدید و پیشرفته مقاومت مواجه خواهند شد و اوضاع مانند گذشته نخواهد بود.

۱۹ مهرماه گذشته، کمیته هماهنگی مقاومت عراق در پیامی خطاب به آمریکا و نیروهای خارجی در عراق قویا هشدار داد که اگر یک جدول زمانی مشخص برای خارج شدن از عراق تعیین نکنند، مقاومت با عملیات نظامی پیشرفته بینی آنها را به خاک می‌مالد.

 در بیانیه کمیته هماهنگی مقاومت عراق آمده بود: «در شرایطی که ما به نیروهای بیگانه، مهلت مشروطی را  برای تعیین یک جدول زمانی مشخص و محدود برای اجرای مصوبه ملت و نمایندگان ملت و دولت عراق می‌دهیم (که البته این فرصت هم به احترام تلاش‌های برخی شخصیت‌های ملی و سیاسی عراق اعطا شده است)، قویا هم درباره هر گونه فریبکاری، تعلل و وقت‌کشی آمریکایی‌ها در عمل به خواسته اول ملت عراق هشدار می‌دهیم، وگرنه مجبور می‌شویم به مرحله نظامی پیشرفته‌ای منتقل شویم که در آن همه ظرفیت‌های کمی و کیفی را به کار خواهیم بست و در این صورت نیروهای بیگانه بهای مضاعفی را خواهند داد و بینی آنها را به خاک خواهیم مالید همان گونه که پیش‌تر هم این اتفاق افتاده است. و خداوند می‌فرماید:"وَأَعْتَدْنَا لِلْکَافِرِینَ عَذَابًا مُهِینًا".»