بن‌بست انتخاباتی در آمریکا

 دونالد ترامپ در تازه‌ترین پیام‌های توییتری خود از اعلام پیروزی جو بایدن  از سوی رسانه ها انتقاد کرد و نوشت «از کی تا حالا رسانه‌ها رئیس‌جمهور بعدی را معرفی می‌کنند؟!». او همچنین گفته آمریکا تاریخچه‌ای از مشکلات انتخاباتی داشته است.

این درحالی است که در سال ۲۰۱۶ نیز پیروزی او توسط همین رسانه‌ها اعلام شده بود.

در همین حال «رودی جولیانی» وکیل ترامپ گفته شکایت‌ علیه نتایج انتخابات در جریان است و رئیس‌جمهور آمریکا در این مقطع شکست را نمی‌پذیرد و انتخابات تا پایان خود فاصله دارد.

واشنگتن پست نیز در گزارشی جدید از سنگ‌اندازی دولت ترامپ در روند انتقال قدرت به بایدن خبر داد و اعلام کرد «امیلی مورفی» مسئول خدمات عمومی دولت ترامپ از امضای نامه‌ای که به تیم بایدن اجازه می‌دهد کار انتقال قدرت را به طور رسمی آغاز کند، خودداری کرده است.

در واکنش، ستاد انتخاباتی بایدن از این اداره خواست با انتقال رسمی قدرت موافقت کند و هشدار داد امنیت ملی و منافع اقتصادی آمریکا به این موضوع بستگی دارد که این کشور یک «انتقال قدرت مسالمت‌آمیز و بدون مشکل» داشته باشد.

«تد کروز» سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس در واکنش به تحولات جاری درباره نتیجه انتخابات، ضمن اعلام حمایت از ادعای ترامپ درباره بروز تقلب در انتخابات ریاست جمهوری، بر شانس او برای پیروزی در انتخابات تاکید کرده است.

«ملانیا ترامپ» هم که گفته می‌شد از ترامپ خواسته شکست را بپذیرد و از قدرت کناره‌گیری کند، در توییتی از ادعای همسرش درباره انتخابات آمریکا حمایت کرده است.

مشاوران ترامپ می‌گویند او قصد دارد در تلاش برای وارد آوردن فشار به منظور موافقت با بازشماری آراء، در چند ایالت کلیدی تجمعاتی را برگزار کند.

گزارش های رسیده حاکی است که تجمعات پساانتخاباتی هواداران ترامپ از جمله افراد مسلح در اعتراض به نتیجه انتخابات و تنش‌های خیابانی در برخی شهرهای آمریکا ادامه دارد.