گورباچف: بایدن بر اهمیت روابط با روسیه واقف است

 "میخائیل گورباچف"، رئیس جمهوری سابق اتحاد جماهیر شوروی معتقد است که "جوزف بایدن " که بر اساس آخرین اخبار رسانه‌های معتبر آمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به پیروزی رسیده است، به خوبی اهمیت روابط بین ایالات متحده و فدراسیون روسیه را درک کرده و امیدوار است که اعتماد بین دو کشور بار دیگر  بوجود آید.

 گورباچف در گفت‌وگو با این خبرگزاری، جو بایدن را "یک سیاستمدار شناخته شده با تجربه گسترده در عرصه سیاست داخلی و خارجی" خواند.

رهبر سابق شوروی یادآور شد: «من شخصاً چندین بار با او (بایدن) ملاقات کرده‌ام که آخرین بار آن در ماه مارس سال 2009 بود. او در آن زمان معاون رئیس جمهور بود. ما تقریباً یک ساعت در کاخ سفید با یکدیگر صحبت کردیم و سپس رئیس جمهور باراک اوباما، به این مذاکرات پیوست. گفت‌وگوها مفصل و دوستانه بود. و من این تصور را دارم که بایدن به خوبی بر اهمیت روابط با روسیه واقف است.»

وی تأکید کرد: «من امیدوارم که جو بایدن برای عادی سازی روابط  و بازگرداندن اعتماد از دست رفته بین کشورهای ما تلاش کند. و من اطمینان دارم که این مسئله به نفع هر دو طرف - هم آمریکا و هم روسیه خواهد بود.»

به گفته گورباچف​​، علاقه خاص به این دور از انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده، در سراسر جهان زیاد بود و این مسئله قابل درک است. به عقیده وی، این واقعیت به جایگاه آمریکا در سیاست‌های جهانی مربوط است و روابط با آمریکا برای همه و برای هر کشوری مهم است.

رئیس جمهوری سابق اتحاد جماهیر شوروی گفت: «من مطمئن هستم که روسیه نیز به روابط خوب با ایالات متحده نیاز دارد، البته نه به هر قیمتی.»