مک‌کانل: انتقال قدرت به موقع انجام می‌شود

 با وجود خودداری «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از پذیرش شکست و عدم همکاری با انتقال قدرت به «جو بایدن» نامزد‌ دموکرات‌ها، «میچ مک‌کانل»، رهبر اکثریت مجلس سنا روز سه‌شنبه از انتقال قدرت به موقع و به طور منظم خبر داد.

به نوشته وبگاه خبری-تحلیلی «نیوزویک»، مک‌کانل در پاسخ به سؤال یک خبر‌نگار درباره خودداری اداره خدمات عمومی از صدور نامه اعلام پیروزی بایدن گفت: «ما قصد داریم یک انتقال [قدرت] از این دولت به دولت بعدی داشته‌ باشیم. آنچه همه در مورد این موضوع می‌گویند صریحاً بی‌ربط است. همه اینها به موقع اتفاق خواهد افتاد و ما بیستم ژانویه در دولت بعدی سوگند یاد خواهیم کرد.»

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی به دست آورده است.

طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد. 

با وجود اینکه برخی رسانه‌های آمریکایی با توجه به آرای شمارش شده الکترال، بایدن را به عنوان رئیس‌جمهور منتخب آمریکا معرفی کرده‌اند، اما تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ و تقلب‌های انتخاباتی است مطرح کرده است. این شکایت‌ها در چند ایالت رد شده‌اند.