محدودیت‌های کرونایی در آلمان ادامه دارد

   صدر اعظم آلمان اعلام کرد مقررات سختگیرانه درباره همه گیری کووید ۱۹ در کشور ادامه می‌یابد.

 وی افزود: فرض ما هم از ناحیه دولت مرکزی و هم ایالات (۱۶ گانه) آلمان بر این استوار است که به علت ظهور بالای ویروس کرونا ، اعمال محدودیت‌ها بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته باید تا آغاز ژانویه سال آینده میلادی همچنان باقی بمانند.

مرکل تاکید کرد: اجبار به استفاده از ماسک در تمامی نقاط دارای تردد انسانی، شهرها، کارگاه‌ها و نیز محل‌های کار تشدید می‌شود. باستثنای حضور در آزمایشگاه‌ها و مراکز مشابه، مابقی دروس تدریس شده در دانشگاه‌ها نیز به روش مجازی ارائه خواهند شد. ما یک بار دیگر، ارتباطات و تماس‌های انسانی را از پنج خانوار به دو خانوار کاهش دادیم. البته کودکان زیر چهارده سال از این قاعده مستثنی هستند. به طور معمول به این مسئله تاکید داریم که مقررات مربوط به استفاده از ماسک، شستن مداوم دست‌ها و نیز فاصله گذاری اجتماعی را مراعات کنیم.

مرکل گفت: بسیاری از ظرفیت‌های ما به حد و مرز خود نزدیک شده اند و خبر‌های آمده از «انستیتو رابرت کخ» حاکی از آن است که ظرف بیست و چهار ساعت گذشته، بیش از ۱۴۰ نفر بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند و این مایه تاسف و اندوه است.

صدر اعظم آلمان ادامه داد: همچنان ۶۲ منطقه، شامل برلین در شرایط بسیار پرخطر با امکان درصد شیوع بالا قرار دارند.

آلمان یکی از موفق‌ترین کشور‌های اتحادیه اروپا در مبارزه با همه گیری ویروس کروناست. تاکنون بیش از یک میلیون نفر در این کشور به کووید ۱۹ آلوده شده است که از این میان، ۱۵ هزار تن جان خود را از دست داده اند.