کشف تونل مخفی داعش

 «محمد التمیمی» از فرماندهان حشد شعبی عراق از دفع یورش داعش به شمال شرق دیالی خبر  داد و گفت: نیروهای تیپ «ائمه البقیع» مستقر در بوستان‌های «نوفل» در 45 کیلومتری شمال شرق «بعقوبه» پس از رصد تحرکات داعش و درگیری با آنها با سلاح‌های سبک و متوسط، حمله آنها را دفع کردند.

وی افزود: داعشی‌ها به داخل بوستانها به سبب حجم آتش سنگین و محاصره آنها، گریختند. نیروهای تیپ ائمه البقیع حشد شعبی در کمین تروریست‌ها هستند.

هشدار درباره سیطره داعش بر جاده بغداد-موصل

یک مسئول دولتی در صلاح الدین درباره سیطره داعش بر جاده بغداد به موصل که جاده ای راهبردی است، هشدار داد و به حضور تکفیری‌ها در مناطق حدفاصل صلاح الدین و نینوا اشاره کرد.

«حاتم طلک الشمری» مدیر ناحیه «تلول الباج الشمالی» در «الشرقاط» در استان صلاح الدین گفت: ناحیه «تلول الباج الشمالی» در شمال شهر الشرقاط و اطراف شهر «بیجی» در صلاح الدین منطقه خطرناکی ست و به سبب تحرکات گسترده داعش و نبود نیروهای امنیتی در مناطق «الجزیره» و« الثرثار» حدفاصل نینوا، الانبار و صلاح الدین در معرض فروپاشی است و کانون داعشی به شمار می‌رود.

وی افزود: «تلول الباج» به خط تماس با مناطق «الثرثار» واقع در 17 کیلومتری شمال این ناحیه و منطقه «الجزیره» تبدیل شده است. به دنبال عملیات قتل و ربودن افراد از سوی داعشی‌ها شاهد کوچ روستائیان منطقه هستیم. باید حضور امنیتی قوی در این منطقه باشد تا خطر داعش دفع شود و تحرکات آن میان «الثرثار»، «الجزیره» و «تلول الباج» متوقف شود. باید از کشاورزان و غیرنظامیان حمایت شود و برق منطقه همیشه وصل باشد تا داعش شبانه دست به یورش نزند.

آمادگی پلیس الانبار برای تحویل پرونده امنیتی از ارتش

«جمال الجمیلی» رئیس پلیس الانبار از آمادگی برای تحویل پرونده امنیتی از ارتش در این استان خبر و در عین حال خواستار تجهیز پلیس الانبار به تجهیزات ضروری و افزایش شمار این نیروها برای انجام ماموریت های امنیتی شد.

هلاکت 6 داعشی در کرکوک

منابع امنیتی عراقی به هلاکت 6 داعشی در جریان حمله هوایی به منطقه «الدبس» در استان کرکوک اشاره کردند و اعلام کردند که بر اثر این حمله یک تونل داعشی منهدم شد.

کشف تونل داعشی به طول 4 متر در کوه‌های «مکحول»

اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق از کشف مقادیری زیادی مهمات و یک تونل وابسته به داعش در کوه‌های مکحول در شمال استان صلاح الدین خبر دادند و بیان کردند: پس از حمله هوایی در کوههای مکحول که به هلاکت پنج داعشی منجر شد. نیروهای فرماندهی عملیات صلاح الدین به جستجوی منطقه پرداختند که در جریان آن موفق به کشف یک تونل داعشی به طول 4 متر شدند. همچنین مقادیری مهمات از جمله 6 بمب، موشک «بازوکا» کشف و خنثی کردند.

بازداشت سرکرده داعشی در نینوا

اداره اطلاعات و تحقیقات فدرال عراق از بازداشت یکی از سرکرده‌های داعش در استان نینوا خبر داد.

عامل لجستیک تکفیری‌ها به دام اطلاعات حشد شعبی افتاد

همچنین نیروهای تیپ 44 حشد شعبی موفق به بازداشت عامل حمایت لجستیکی از داعش در نینوا و صلاح الدین شدند.

حشد شعبی اعلام کرد که پس از دریافت اطلاعات دقیق و پیگیری‌های چند ماهه نیروهای اطلاعات تیپ 44 با هماهنگی اطلاعات سازمان حشد شعبی، عامل حمایت لجستیکی داعش در نینوا و صلاح الدین موسوم به «ایاد منصور رندا النمراوی» را در «بیجی» در استان صلاح الدین بازداشت کردند.

حشد شعبی بیان کرد که این فرد میان «جزیره نینوا» و استان صلاح الدین در حال تردد بوده و اطلاعات و خودروهایی که بمبگذاری می‌شدند را منتقل می‌کرد تا علیه نیروهای امنیتی و غیرنظامیان استفاده شود. وی همچنین مایحتاج داعشی‌ها را تامین می‌کرد.