داعش نمی‌تواند از لایه‌های امنیتی ما عبور کند

حشد شعبی عراق به اقداماتی که برای خنثی کردن تحرکات داعش در طول ماه محرم در استان دیالی انجام شده است، اشاره کرد.

اخبار بین الملل- صادق الحسینی سخنگوی رسانه‌ای حشد شعبی در محور دیالی در این زمینه گفت: حشد شعبی و نیروهای امنیتی شامل ارتش و پلیس، همزمان با شروع ماه محرم، حلقه‌های امنیتی در اطراف مناطقی که مراسم سوگواری امام حسین(ع) در آن برگزار می شود، ایجاد کرده است تا مانع از هر گونه رخنه داعش برای هدف قرار دادن عزاداران حسینی شود.

وی افزود: تروریست‌های داعش در ماه محرم به دنبال هدف قرار دادن مراسم سوگواری حسینی از طریق روی آوردن به حملات جنایتکارانه هستند اما؛ تشدید حلقه‌های امنیتی و برخورد با تکفیری‌ها که بیش از چند بار رخ داده است به درگیری در برخی مناطق منجر شده است که آنچه رخ داده است به مثابه رخنه امنیتی نیست بلکه خنثی کردن تحرکاتی از جانب داعش است که برای نفوذ به حلقه امنیتی انجام می دهد.

سخنگوی رسانه‌ای حشد شعبی در محور دیالی تاکید کرد: سربازان قهرمان ما در راه وطن جانفشانی می‌کنند و برای مقابله با داعش از جان مایه می‌گذارند و اجازه عبور داعش از حلقه‌های امنیتی و رسیدن به مراسم سوگواری و هدف قرار دادن آنرا نمی دهند.

وی افزود: تحرکات داعش به سبب شجاعت و جانفشانی نیروهای ما، چندین بار ناکام مانده است.

نیروهای امنیتی و حشد شعبی عراق با ایجاد لایه‌های امنیتی متعدد در اطراف هیئت های عزاداری امام حسین(ع) مانع از هر گونه تحرک داعش شده‌اند.