عزم جدی پارلمان عراق برای بیرون راندن نظامیان آمریکایی

 شماری از نماینده پارلمان عراق از ادامه سیاست دولت این کشور در قبال حضور نظامیان آمریکایی در عراق انتقاد و بر آمادگی نیروهای امنیتی این کشور برای مقابله با خطرات احتمالی تهدید کننده عراق، تاکید کردند.

 «احمد الکنانی» نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق بیان کرد: نیروهای امنیتی توان تضمین امنیت و ثبات عراق را دارند و نیازی به نظامیان خارجی برای حمایت از عراق نیست.

وی افزود: مصوبه پارلمان درباره خروج نظامیان آمریکایی از عراق باید اجرایی شود تا ثبات در کشور برقرار شود.

«کاطع نجمان» نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق هم گفت: دولت عراق در قبال حضور نظامیان خارجی با وجود مصوبه پارلمان مبنی بر پایان دادن به این حضور، سکوت اختیار کرده است.

«حسن شاکر» رئیس فراکسیون پارلمانی بدر هم بر ضرورت احترام به مصوبه پارلمان عراق و تلاش برای تهیه جدول زمانی خروج همه نیروهای خارجی و در راس آنها نظامیان آمرریکایی از اراضی عراق تاکید کرد و درباره تعلل و اهمال در اجرایی کردن مصوبه پارلمان عراق هشدار داد.

پارلمان عراق در دی ماه سال 98 با صدور مصوبه‌ای بر لزوم خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور تاکید کرده است. مردم عراق نیز در مناسبت‌های مختلف مخالفت خود را با اشغالگری آمریکا ابراز داشته و تلاش‌های واشنگتن برای متوسل شدن به هر دستاویزی به منظور بقای بیشتر در خاک کشورشان را رد و محکوم کرده‌اند.