سوء استفاده وزیر خارجه آمریکا از بودجه دولتی

 اسناد منتشر شده از سوی یک گروه ناظر دولتی نشان می‌دهد که مایک پمپئو بیش از ۴۰ هزار دلار از بودجه فدرال، که از طریق مالیات دهندگان آمریکایی تامین می‌شود، را صرف میزبانی ضیافت‌های شام در وزارت خارجه کرده است.

گروه Citizens for Responsibility and Ethics in Washington روز دوشنبه اسنادی را منتشر کرد که نشان می‌دهد وزیر خارجه آمریکا و همسرش در فاصله سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۲ میهمانی شام را در وزارت خارجه میزبانی کرده اند که به هر یک از این میهمانی‌ها دست کم بیش از ۱۰ میهمان دعوت شده است. در این گزارش موضوع اخراج استیو لینیک، بارزس کل وزارت خارجه از سوی ترامپ به دلیل متهم کردن پمپئو به سوء رفتار را یادآور می‌شود. گفته می‌شود لینیک به یکی از دفاتر مربوط به برگزاری ضیافت‌های شام در وزارت خارجه دست یافته بود.

با این حال، وزیر خارجه آمریکا هر گونه سوء رفتار خود را رد و تاکید کرد اقدامات او مشابه دیگر وزرای خارجه پیشین آمریکا بوده است.

شبکه ان بی سی پیشتر با استناد به گفته‌های دو نماینده کنگره آمریکا گزارش داد اخراج بازرس ویژه وزارت خارجه این کشور به دلیل انجام تحقیقات درباره سوء استفاده مایک پمپئو از کارکنان این وزارتخانه برای انجام کار‌های شخصی خود، صورت گرفت.

ان بی سی به نقل از این منابع در کنگره آمریکا گزارش داد براساس تحقیقات بازرس سابق وزارت خارجه، پمپئو کارکنان این وزارتخانه را به انجام کار‌های شخصی خود از جمله بردن سگ او به پیاده روی و سفارش شام واداشته است.