درخواست مجازات برای مشاور ترامپ

 یک نهاد مستقل فدرال آمریکا که مسئولیت رسیدگی و نظارت بر امور اخلاقی در دولت را بر عهده دارد، روز دوشنبه از دونالد ترامپ ، رئیس جمهور این کشور، خواست پیتر ناوارو، مشاور اقتصادی خود،  را به علت کوتاهی در تعهداتش با موضعگیری‌های جانبدارانه در جریان انتخابات ریاست جمهوری مجازات کند.

«هنری کرنر»، رئیس دفتر شورای ویژه، در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور نوشت ناوارو در فعالیت‌های سیاسی غیرقانونی شرکت داشته و قانونی را که دفاع علنی از برخی مواضع را برای کارکنان دولتی ممنوع می‌کند، نقض کرده است.

دفتر شورای ویژه در گزارشی به تاریخ ۱۸ نوامبر اعلام کرد پیتر ناوارو بین اواخر ماه مه تا اواسط اکتبر (اردیبهشت تا آبان) در دست‌کم شش گفتگوی تلویزیونی که در آن‌ها به عنوان مشاور رئیس جمهور و رئیس دفتر سیاست تجاری و صنعتی شرکت داشته است، از جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، و کامالا هریس، معاون وی، انتقاد کرده است.

در این گزارش همچنین آمده است که ناوارو ۷۰ ساله چند بار از حساب کاربری توئیتر خود برای انتقاد از بایدن و هریس –برندگان انتخابات سوم نوامبر- استفاده کرده و به ویژه پیشنهاد‌های آن‌ها را در مورد روابط تجاری بین چین و آمریکا هدف قرار داده است.

دفتر شورای ویژه تصریح کرد ناوارو در جریان تعهداتش بوده و از ماه ژوئیه در مورد تخلفاتش به وی اطلاع داده شده است، اما وی عمدا آن‌ها را نادیده گرفته است.

مشاور رئیس جمهور آمریکا به این گزارش دفتر شورای ویژه واکنشی نشان نداده است.

بر اساس قوانین آمریکا، با این تخلفات، وی با مجازات انضباطی از یک جریمه حداکثر هزار دلاری تا اخراج مواجه است.