مقام‌های دولت ترامپ در اولویت تزریق واکسن کرونا

 در حالی که کارکنان بخش بهداشت آمریکا در خط مقدم مقابله با کرونا و افراد مسن در خانه‌های سالمندان در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار دارند، دو منبع آگاه خبر داده‌اند که مقام‌های ارشد دولت «دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور فعلی آمریکا در اولویت تزریق این واکسن قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، مقامات ارشد دولت ترامپ از جمله برخی مقام‌های نزدیک به ترامپ و «مایک پنس» معاون وی در کاخ سفید هفته جاری پیشنهاد تزریق واکسن «فایزر-بیون ان تک» را دریافت خواهند کرد.

پایگاه خبری «نیوزمکس» به نقل از این دو منبع آگاه نوشته هدف از این کار جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در کاخ سفید است.

این گزارش در حالی منتشر شده که ترامپ امروز (دوشنبه) با انتشار پیامی در توئیتر نوشت که هم‌اکنون زمان آن نیست که کارکنان کاخ سفید واکسن کرونا تزریق کنند.

ترامپ در پیام توئیتری خود ضمن اعلام اینکه قصد ندارد واکسن کرونا تزریق کند، نوشت: «افرادی که در کاخ سفید کار می‌کنند باید واکسن را زمان دیگری در ادامه این برنامه (توزیع واکسن کرونا) دریافت کنند، ‌مگر آنکه به طور خاص (به دریافت آن) نیاز باشد. درخواست کرده‌ام که این اصلاحات انجام گیرد. قرار نیست که واکسن بزنم اما مشتاقانه منتظرم که در زمان مناسب این کار را انجام دهم. متشکرم».

علی‌رغم آنکه ترامپ ظاهراً در صدد است به مردم آمریکا اطمینان دهد که توزیع واکسن فایزر در این کشور عادلانه است، اما گروه‌هایی که درمورد کارآمدی واکسن فایزر تردید دارند، معتقدند که اظهارنظر وی در این باره نشانه‌‌ای است مبنی بر اینکه واکسن فایزر مشکل دارد.

از طرف دیگر، چند روز پیش، رسانه‌های انگلیس گزارش کردند که دو کارمند بخش درمان انگلیس پس از تزریق دوز اول فاکسن فایزر-بیون ان تک به آن آلرژی نشان داده‌اند.