سفیر روسیه اتهام آمریکا درباره حملات سایبری را رد کرد

 "آناتولی آنتونوف" سفیر فدراسیون روسیه در ایالات متحده صبح امروز در کنفرانس مطبوعاتیدر دانشگاه جورج تاوون واشنگتن، تأکید کرد که روسیه اتهامات مربوط به دست داشتن در حملات هکری به برخی ارگان‌های دولتی آمریکا را موکداً تکذیب کرده و پیشنهاد می کند تا گفت‌وگوهایی در این زمینه بین سرویس‌های اطلاعاتی دو کشور ترتیب داده شود.

 آنتونوف گفت: «ما به دور جدید تلاش‌های بی پایه و اساس رسانه‌های آمریکایی برای متهم کردن روسیه به حملات هکری علیه وزارتخانه‌های دولت آمریکا توجه کرده‌ایم. در این خصوص باید تأکید کنم که فعالیت های مخرب در حوزه اطلاعاتی، مغایر با اصول سیاست خارجی روسیه است. ما به دولت آمریکا پیشنهاد کردیم: بیایید برقراری ارتباط از طریق رسانه‌ای را متوقف کنیم و نشست‌هایی بین مقامات عالی رتبه FBI ، CIA و نمایندگان آژانس‌های اطلاعات و ضد جاسوسی دو کشور ترتیب دهیم. ما بستر لازم برای این گفتگوها را فراهم خواهیم کرد.»

سفیر روسیه ادامه داد: «باید اجازه داد آنها در خصوص تمامی مشکلات موجود تبادل نظر حرفه‌ای انجام دهند و تلاش شود تا سوء تفاهمات در این زمینه برطرف شود، هنجارهای رفتاری مناسبی ایجاد کرده تا طرفین با یکدیگر صحبت کنند، ولی در ایالات متحده هیچ کس نمی خواهد چنین کاری را انجام دهد.»

پیش از این، خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که در جامعه اطلاعاتی آمریکا این نگرانی وجود دارد که هکرهایی که به بخش‌هایی از وزارت بازرگانی و وزارت خزانه داری حمله کرده‌اند، می‌توانند از روش‌های مشابه برای ورود به سایر ساختارهای دولتی ایالات متحده استفاده کنند. وضعیت به قدری جدی است که نشست فوق العاده شورای امنیت ملیدر کاخ سفید تشکیل شده است. ضمن اینکه، منابع خبری روزنامه واشنگتن پست مدعی شده‌اند هکرهایی که برای دولت روسیه کار می‌کنند، پشت این حملات سایبری قرار داشتند. این نشریه شواهدی برای تأیید این ادعا ارائه نداده است.