تست کرونای مکرون مثبت شد

 کاخ الیزه لحظاتی پیش اعلام کرد تست کرونای امانوئل مکرون ، رئیس جمهور فرانسه مثبت از آب در آمده و وی به کرونا مبتلا شده است.

به گفته کاخ الیزه، رئیس جمهور فرانسه پس از اینکه نشانه‌های اولیه‌ای از ابتلا را مشاهده کرد، تست کرونا داد. او اکنون برای هفت روز در قرنطینه به سر خواهد برد و از آنجا به کار و فعالیت هایش از راه دور ادامه خواهد داد.

در بیانیه الیزه آمده است: او به کار خود ادامه می‌دهد و از راه دور به فعالیت هایش رسیدگی خواهد کرد.

در بیانیه‌ای که از سوی کاخ الیزه منتشر شده است، اشاره بیشتری به جزئیات این خبر و نشانه‌های بیماری که مکرون به آن مبتلا شده، نشده است.

گفتنی است بر اساس آخرین آمار اعلام شده، تا کنون بیش از ۲ میلیون و ۴۰۹ هزار نفر در فرانسه به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از ۵۹ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

آمریکا با داشتن بیش از ۱۷ میلیون و ۳۹۴ هزار نفر، رتبه نخست را در میان کشور‌های جهان داراست که از این تعداد، تا کنون بیش از ۳۱۴ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

هند با دارا بودن ۹ میلیون و ۹۵۱ هزار مورد ابتلا، رتبه دوم را در میان کشور‌های جهان داراست که از این تعداد، بیش از ۱۴۴ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. برزیل نیز با دارابودن بیش از ۷ میلیون مورد ابتلا، رتبه سوم را در میان کشور‌های جهان داراست. شمار قربانیان در برزی نیز به بیش از ۱۸۳ هزار نفر می‌رسد.

تا کنون بیش از ۷۴ میلیون و ۶۲۱ هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از یک میلیون و ۶۵۷ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.