اعتراف مکرون به مشکل بزرگ در فرانسه

 امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه ، چند روز پس از انتخابات شهرداری‌ها و در حالی که قانون اصلاحات بازنشستگی در روزهای آتی اعلام خواهد شد با خبرنگاران روزنامه محلی گفتگو کرده و  از دوران سخت اقتصادی پس از کرونا سخن گفته است.

اخبار بین الملل- رئیس جمهور فرانسه روز گذشته در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد تا به سوالات آنان درباره مسائل مختلف پاسخ دهد.

زمانی که از مکرون درباره موج دوم کرونا در این کشور پرسیده شد او در پاسخ گفت از هیچ چیز نباید دریغ کرد و افزود: «هدف ما این است که تا جایی که می‌توانیم از رخ دادن آن جلوگیری کنیم. اگر می‌پرسید بازهم تعداد مبتلایان بالا خواهد رفت، من نمی‎دانم، هیچکداممان نمی‌دانیم. اما از مقامات خواسته‌ام تا کمپینی برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در تابستان تشکیل دهند.»

او همچنین به خبرنگاران گفت: «ما از بحران کرونا بیرون نیامده‌ایم، اما مرحله حاد آن را پشت سر گذاشته‌ایم و وارد دوره نظارتی شده‌ایم.»

مکرون از سرگیری فعالیت مدارس را نیز امری دور خوانده گفت به زودی کار آن‌ها شروع نخواهد شد و افزود: «باید راه جدید اقتصادی، اجتماعی پیش بگیریم و محیط جدیدی بسازیم.»

همچنین خبرنگاران از رئیس جمهور فرانسه درباره قانون اصلاحات بازنشستگی پرسیدند که او با بیان آنکه این طرح را کنار نگذاشتند، برخلاف ادعا‌های قبلی این کشور، گفت در نظر دارد به آن قوت بخشیده و مشارکت بیشتری در نظر بگیرند.

او همچنین افزود: «این مسئله نمی‌تواند بی هیچ تغییری پس از کرونا از سر گرفته شود، اما بحث بر سر تعداد سال‌هاست که همچنان برای آن پاسخی نداریم.»

مکرون بر روابط حسنه خود با ادوار فیلیپ، نخست وزیر فرانسه تاکید داشته و گفت با در نظر گرفتن سن قانونی ۶۴ سال و شامل شدن برخی مشاغل مانند صندوق‌داران در این اصلاحات مشکلی ندارد.

البته او سوالات درباره منصب بعدی فیلیپ در فرانسه را بی‌پاسخ گذاشت و تنها به اینکه او در سه سال همکاری با مکرون کار‌های مهمی انجام داده بسنده کرد.

در آخر رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد در دوران پساکرونا این کشور دوران اقتصادی بسیار دشواری را پیش روی خود خواهد دید؛ بنابراین اهداف او در پنج سال بعدی «سلامت جامعه، کهنسالان، و جوانان» خواهند بود.