تکرار دوباره ادعای تقلب در کلیپ تبلیغاتی ترامپ+فیلم

علی‌رغم آنکه مجمع گزینندگان آمریکا ( الکترال کالج ) روز سه‌شنبه هفته جاری، رسماً «جو بایدن » را بعنوان رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا مورد تأیید نهایی قرار داد، «دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور آمریکا و ستاد انتخاباتی وی دست از ادعاهای بدون سند و مدرک تقلب انتخاباتی برنمی‌دارند.

 مجمع گزینندگان آمریکا اعلام کرد با رأی برگزینندگان ایالت کالیفرنیا به بایدن، او توانسته از حد نصاب ۲۷۰ رأی برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری عبور کند.

ترامپ روز گذشته (چهارشنبه) در تازه‌ترین تلاش خود برای اثبات شکست خود به دلیل تقلب گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان)، یک کلیپ تبلیغاتی را در صفحه توییتر خود منتشر کرد که ستاد انتخاباتی وی ساخته‌اند.

در ابتدای این کلیپ تبلیغاتی تلاش می‌کند تا به مخاطبین القا کند که ترامپ چه اقدامات بزرگی را برای ایالات متحده آمریکا انجام داده است و صدایی که روی تصویر پخش می‌شود، می‌گوید: «ترامپ، میلیون‌ها شغل ایجاد کرد، اقتصاد را در مقابل همه‌گیری جهانی (کرونا) نجات داد، به تلاش‌ها برای کشف واکسن کرونا با سرعت بسیار بالا کمک کرد».

در ادامه برای باورپذیرتر شدن پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا، به تعداد آراء وی اشاره می‌کند و می‌گوید: «ترامپ بیش از ۷۴ میلیون رأی به دست آورد که میلیون ها رأی بیش از رئیس‌جمهور (باراک) اوباما و هر دو کلینتو (هیلاری و بیل) است. آرایی بیش از هر رئیس‌جمهوری. آراء بیشتری از سوی سیاهپوستان، لاتین‌تبارها و یهودیان آمریکا به دست آورد».

در بخشی از این کلیپ ویدئویی به پیروزی ترامپ در ایالاتی با آراء الکترال بالا اشاره کرد و گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ در اوهایو و فلوریدا پیروز شد و در ۹۵ درصد از شهرستان‌های بسیار مهم پیروز شد و این نشانه‌ پیروزی چشمگیر بود».

در ادامه این ویدئوی تبلیغاتی، با اشاره به این موارد ادامه داد که تنها تقلب‌هایی که رخ داد، مانع از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شد.

این کلیپ می‌افزاید: «اما اتفاقی رخ داد، برخی ایالات برای رأی پستی شتابزده عمل کردند که خود دستورالعملی برای تقلب بود. "بله، مردگان نیز در این انتخابات رأی دادند". به طرز معجزه‌آسایی آرائی پدیدار شد. آراء بایدن در نیمه‌های شب افزوده شد و بایدن در خصوص به دست آوردن "گسترده‌‌ترین تقلب رأی‌دهندگان در تاریخ"  لاف‌زنی کرد. این یک بی‌حرمتی است».

در بخش پایانی این ویدئو، سپس از مردم آمریکا درخواست شده تا به قانونگذاران ایالتی اعمال فشار کنند تا نتیجه انتخابات به نفع ترامپ شود.

در این ویدئو اینگونه القا می‌شود: «مردم آمریکا شایسته دانستن حقیقت و تقاضا برای یک انتخابات صادقانه و شمارش آراء صادقانه هستند. همین امروز با قانونگذاران تماس بگیرید».

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآوردهای رسانه‌های آمریکا حاکی است جو بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد.

تیم دونالد ترامپ به رهبری «رودی جولیانی»، وکیل او ادعاهایی را درباره وقوع تخلفات گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح کرده و شکایت‌هایی را در ایالت‌های مختلف تنظیم کرده است. این شکایت‌ها در ایالت‌های مختلف رد شده‌اند.

ویلیام بار سه‌شنبه هفته گذشته گفته بود: «اکثر ادعاهای مربوط به تخلفات انتخاباتی، موارد خاص هستند یعنی اتفاقاتی هستند که در شرایط خاص یا توسط افراد خاص رخ داده است. اینها تخلفات سیستماتیک نیستند.»

پیش از این نیز، رئیس‌جمهور آمریکا با وجود تایید پیروزی «جو بایدن» در انتخابات بعد از رأی‌گیری مجمع گزینندگان، در توییت‌هایی مدعی تقلب انتخاباتی در ایالت میشیگان شد و از جمهوری‌خواهان خواست کاری کنند. 

 

حجم ویدیو: 2.32M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00