آمار نگران‌کننده درباره ابتلا و فوت زندانیان در زندان‌های آمریکا

 تحقیقات یک رسانه معتبر آمریکایی به همراه یک سازمان روزنامه‌نگاری فعال در زمینه عدالت قضایی حاکی است که از ابتدای سال جاری (۲۰۲۰) بیش از ۲۷۵۰۰۰ زندانی در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شدند.

وبگاه «هیل» گزارش داد، طبق اطلاعات برآمده از تحقیقات مشترک خبرگزاری «آسوشیتدپرس» و «پروژه مارشال»، در سال جاری میلادی ۲۰ درصد از زندانیان آمریکایی که برای گذراندن مدت حبس خود در زندان‌های این کشور بسر بردند، به کرونا مبتلا شده‌اند.

بنا بر نتیجه این تحقیقات، بیش از ۲۷۵۰۰۰ زندانی در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شدند و بیش از ۱۷۰۰۰ زندانی هم در نتیجه ابتلا و فقدان دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی ابتدایی جانشان را از دست داده‌اند.

وبگاه هیل در گزارش خود از رجوع به مقام‌های اداره امور زندان‌های آمریکا خبر داد اما مقام‌های این اداره از هرگونه اظهارنظر درباره ابتلا به کرونا و فوت زندانیان آمریکایی اجتناب کردند.

بنا بر گزارش این رسانه، برخی از زندانیان آمریکایی اخیرا در جریان تحقیقات آسوشیتدپرس و پروژه مارشال به خبرنگاران و روزنامه‌نگاران گفتند که آنها خودشان شاهد وضعیت نابسامان بهداشتی و پزشکی در زندان‌ها بوده‌اند.

یک مقام ارشد پزشکی در جزیره «رایکر» نیویورک به برخی خبرنگاران اعلام کرد، او از برخی زندان‌ها دیدن کرده که در آن جاها به طور روزانه توجهی به علایم و نشانه‌های ابتلای زندانیان به ویروس کرونا نمی‌شد و آنها هیچ مراقبت بهداشتی و پزشکی دریافت نمی‌کردند.

«هومر ونترز» عضو ارشد سازمان «خدمات بهداشتی اصلاحی جامعه محور» مستقر در اوکلند ایالت کالیفرنیا در این باره گفت: «من هنوز هم زندان‌هایی را می‌بینم که در آن افراد مریض می شوند و در آنها نه تنها تست (ابتلا به کرونا) گرفته نمی شود بلکه به آنها مراقبت‌های درمانی و بهداشتی هم داده نمی شود».

طبق گزارش هیل، در برخی ایالت‌های آمریکا میزان ابتلای زندانیان به ویروس کرونا بیشتر از ۲۰ درصد بوده است.

به گزارش این رسانه آمریکایی، در دو ایالت آرکانزاس و کانزاس بیش از نیمی از زندانیان مستقر در زندان‌های ایالتی و فدرال و ماموران و کارکنان این زندان‌ها هم به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

طبق نتیجه تحقیقات آسوشیتدپرس و پروژه مارشال، میزان مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در زندان‌های آمریکایی ۴۵ درصد بیشتر از میزان فوتی در دیگر نقاط آمریکا است.

هشدار درباره ابتلای زندانیان آمریکایی به ویروس کرونا و قربانی شدن آنها در حالی صورت گرفته که شمار تلفات و مبتلایان این ویروس در آمریکا همچنان رو به افزایش است.

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ یکهزار و ۵۰۸ مورد جدید، شمار قربانیان کرونا در آمریکا به ۳۱۷ هزار و ۶۶۷ نفر افزایش یافت و با ابتلای ۱۸۴ هزار و ۴۸۹ مورد جدید، مجموع مبتلایان به ۱۷ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۸۰ نفر رسید.