مکرون: انگلیس همچنان متحد ما است

« امانول مکرون »، پس از امضای توافق خروج انگایس از اتحادیه اروپا توسط نخست‌وزیر این کشور، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد این کشور علی‌رغم خروج انگلیس از این اتحادیه همچنان روابط دوستانه‌ای با لندن خواهد داشت.

مکرون در پیامی که برای تبریک سال نوی میلادی منتشر کرده است، اعلام کرد: «انگلیس، علی‌رغم برگزیت، همچنان دوست و متحد ما است.»

این در حالی است که « بوریس جانسون » نخست‌وزیر انگلیس، روز گذشته توافق تجاری کشورش با اتحادیه اروپا را امضا کرد و آن را «آغاز روابطی شگفت‌انگیز میان انگلیس، اتحادیه اروپا و متحدانشان» دانست.

«اورزولا فن در لاین» رئیس کمیسیون اروپا، و «شارل میشل» رئیس شورای اروپا، روز گذشته قرارداد تجاری اتحادیه اروپا با انگلیس پس از خروج آن از این اتحادیه را امضا کردند.

کاخ ریاست جمهوری فرانسه روز دوشنبه هفته جاری اعلام کرد پاریس از امضای توافق درباره برگزیت میان اتحادیه اروپا و انگلیس حمایت می‌کند.

«میشل بارنیه» مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا، نیز به تازگی توافق تجاری با انگلیس را تسکین دهنده دانست و گفت: «ما یک برگزیت منظم ارائه دادیم و این معامله، ثبات قیمت را برای مردم و شرکت‌ها فراهم می‌کند.»

اتحادیه اروپا و انگلیس روز پنج‌شنبه، تنها هفت روز قبل از اجرایی‌شدن رسمی برگزیت، درباره نحوه روابط تجاری خود در آینده به توافق رسیدند.