تمدید محدودیت‌های کرونایی در آلمان

آلمان احتمالا یک محدودیت سراسری را از 10 ژانویه (دوشنبه 20 دی) برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا در نظر دارد.

خبرگزاری «رویترز» روز یکشنبه گزارش داد که انتظار می‌رود که « آنگلا مرکل »صدراعظم و رهبران منطقه ای آلمان هنگام تشکیل جلسه در روز سه شنبه توافق کنند که محدودیت‌ها را تمدید کنند. هنوز مشخص نیست که مدت زمان تمدید چه مدت طول می کشد.

 وزیر بهداشت آلمان نیز روز یکشنبه با اشاره به شمار مبتلایان به کرونا در این کشور گفت که آلمان مجبور است محدودیت‌ها را طولانی کند.

بر اساس این گزارش، آلمان قبل از کریسمس محدودیت‌های شدیدتری از جمله بستن رستوران‌ها و اکثر مغازه ها را اعمال کرد. با این وجود ، قربانیان کرونا همچنان در حال افزایش هستند و در برخی از روزها تعداد کشته‌ها به بیش از 1000 نفر رسیده است.

یک روزنامه آلمانی نیز گزارش داد که مقامات 16 ایالت آلمان روز شنبه در یک نشست تلفنی برای تمدید محدودیت‌ها توافق کردند، اما در مورد اینکه چه مدت باید اقدامات لازم را ادامه داد  اختلاف نظر وجود دارد. برخی از ایالت‌های آسیب دیده از کرونا خواستار تمدید سه هفته ای و تعطیلی مدارس شدند، در حالی که برخی دیگر تمدید دو هفته‌ای را مد نظر دارند.

موسسه «رابرت کخ» روز یکشنبه ابتلای 10315 به کرونا و 312 مورد فوتی را  گزارش داد. شمار کل فوتی‌های ناشی از کرونا در آلمان به 34272 نفر رسیده است.

وبگاه وُلداُمتر گزارش داد که آمریکا کماکان در رتبه نخست آمارهای منفی کرونا از حیث شمار کشته شدگان و مبتلایان است. بنابر اعلام این وبگاه مرجع، شمار کل مبتلایان به ویروس «کووید۱۹» در ایالات متحده، در آستانه ۲۱ میلیونی شدن قرار گرفته است.برآوردهای این وبگاه نشان می‌دهد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت‌های آمریکا به صورت مجموع ۲۳۲۲۲۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.