ترامپ دنبال کودتای نظامی است؟

  وبگاه لبنانی «النشره» در گزارشی درباره واکنش «دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور فعلی آمریکا به نتایج انتخابات این کشور نوشت، از سوم نوامبر گذشته ترامپ از برنامه‌ریزی برای تغییر نتیجه انتخابات و صحبت از تقلب در این موضوع دست برنداشته و گزارش‌ها حاکی از آن است که وی با استفاده از قدرت خود به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح دنبال «کودتای نظامی» است تا با زور هم که شده قدرت را حفظ کند.

در ادامه این گزارش آمده، وارد کردن ارتش آمریکا در سیاست داخلی این کشور پیامدهای فاجعه‌باری خواهد داشت که از جمله آنها از بین رفتن «قدرت نرم آمریکا» خواهد بود.

النشره افزود: مداخله ارتش آمریکا در سیاست داخلی ممکن است به جنگ داخلی منجر شود؛ اختلافات در اجتماع که چهار سال دوره ریاست‌جمهوری ترامپ شاهد آن بود و در انتخابات و پس از آن بارزتر شد بدون تأثیرات فاجعه بار بر داخل آمریکا  نخواهد بود.

این وبگاه لبنانی در ادامه گزارش کرد، وضعیت کنونی آمریکا دوره‌ای دیگری از تاریخ این کشور را یادآور می‌شود، زمانی که اختلافات، تفاوت‌نظرها درباره برده‌داری، حقوق ایالت‌ها، تعرفه‌های گمرکی و غیره منجر به جنگ داخلی ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۵ شد و پیروزی «آبراهام لینکلن» به عنوان حامی آزادی برده‌ها، در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شعله این جنگ را برافروخت.

در ادامه تلاش‌های ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات، روزنامه واشنگتن پست یکشنبه (دیروز) مکالمه ضبط شده‌ای را از رئیس جمهور آمریکا منتشر کرد که وی به صراحت از یک مقام ارشد ایالت جورجیا می‌خواهد که به تقلب در انتخابات به نفع وی بپردازد. 

انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. جو بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در این انتخابات پیروز شد. ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد اما او تاکنون از پذیرفتن شکست در انتخابات امتناع ورزیده و بارها تأکید کرده است که بایدن با تقلب این انتخابات را برده است.