ادعای ترامپ درمورد تقلب در دور دوم انتخابات سنای جورجیا

 رئیس جمهور آمریکا مدعی شد در دور دوم انتخابات سنای ایالت جورجیا ، حزب دموکرات در حال تقلب برای دستیابی به پیروزی است.

 ترامپ در پیامی توییتری نوشت: «آن‌ها (دموکرات‌ها) در حال صحنه سازی برای "حجم بالایی از رأی‌دهندگان" علیه نامزدهای جمهوری‌خواه هستند. آیا منتظر نشسته‌اند ببینند چند رأی لازم دارند؟»

رئیس جمهور آمریکا کمتر از دو ساعت بعد در پیام دیگری نوشت: «همین حالا چهار هزار برگه رأی پُستی در فولتون کانتی پیدا شد. بفرمایید!»

این ادعای ترامپ در حالی صورت می‌گیرد که رسیدن تدریجی برگه‌های رأی پُستی از مناطق مختلف ایالت جورجیا به حوزه‌های شمارش رأی امری طبیعی است.

ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نیز پس از آنکه آرای رأی‌دهندگان حضوری شمرده شد، اعلام پیروزی کرد اما اندکی بعد با رسیدن آرای پستی به حوزه‌های شمارش، اکثریت آرا به سمت «جو بایدن» رقیب دموکراتش تغییر کرد و ترامپ مدعی تقلب در انتخابات شد.

امروز (چهارشنبه) رسانه‌ها گزارش دادند، «رافائل وارناک» دموکرات که ۳۵ هزار رأی از رقیب جمهوری‌خواه خود در دور دوم انتخابات مجلس سنا در جورجیا پیش افتاده، اعلام پیروزی کرده است. 

در کرسی دوم هم که «دیوید پرود» نامزد جمهوریخواهان با اختلاف اندک از «جان اوساف» پیش بود با شمارش بیشتر آرا اندکی عقب افتاد اما  شانس برنده شدن برای هر دو نامزد همچنان برابر است. 

اگر دموکراتها موفق شوند هر دو کرسی را در این انتخابات ببرند با احتساب رأی «کاملا هریس» معاون رئیس جمهور آینده ایالات متحده و رئیس مجلس سنا، به اکثریت سنا نیز تسلط پیدا خواهند کرد. در غیر اینصورت مجلس سنا همچنان در سیطره جمهوریخواهان باقی خواهد ماند.