توافق با مغرب، نتانیاهو را مأیوس کرد

 وبگاه صهیونیست ی «والا» به نقل از چند مقام صهیونیست، جزئیاتی از گفت‌و‌گوی اخیر میان «بنیامین نتانیاهو » نخست‌وزیر این رژیم و «محمد ششم» شاه مغرب را فاش کرد.

پایگاه صهیونیستی «آی۲۴» به نقل از والا گزارش داد که شاه مغرب در گفت‌و‌گوی تلفنی اخیر با نتانیاهو به او گفته است که متعهد به افتتاح سفارت در مرحله آتی روابط است.

 طبق این گزارش، اعلام مشترک دو هفته پیش واشنگتن، رباط و تل‌آویو شامل ایجاد دفتر ارتباطات دیپلماتیک بود نه افتتاح سفارتخانه که به گفته مقامات «اسرائیلی» شاه مغرب در این خصوص به نتانیاهو گفته  است، افتتاح سفارت «گام طبیعی بعدی» خواهد بود آن هم پس از اجرایی شدن تفاهمات اولیه میان دو طرف.

والا در ادامه خبر داد که مسئله گشایش سفارت نیز در سفر اخیر «مئیر بن شبات» با سمت آنچه مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی خوانده می‌شود، در سفر اخیر او به رباط مطرح شد؛ سفری که «جرد کوشنر» مشاور ارشد رئیس‌جمهور فعلی آمریکا نیز در آن حضور داشت.

مقامات صهیونیست حاضر در سفر به مغرب و در نشست اخیر با شاه این کشور خبر دادند که شاه مغرب موضع مثبتی در قبال گشایش سفارت داشته است.

این مقامات در ادامه گفتند، نتانیاهو می‌خواسته در توافق اصلی با مغرب، موضوع افتتاح سفارت نیز گنجانده شود؛ اما زمانی که دیده است تنها به موضوع ایجاد دفتر ارتباطی در آن اشاره شده، ناامید شده است.

یک مقام صهیونیست در این خصوص به والا گفت: «از سرگیری روابط با مغرب به سرعت پیش می‌رود و ما مطمئنیم که امور به‌شکلی مثبت پیش خواهد رفت و ما به افتتاح سفارت خواهیم رسید».

پس از اعلام عادی‌سازی روابط میان مغرب و رژیم صهیونیستی با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، هیأتی از فلسطین اشغالی به همراه هیأتی آمریکایی وارد رباط شد که ثمره این دیدار تنها امضای چند توافق تجاری، اقتصادی و گردشگری بود.

پیشتر، منابع صهیونیستی در این خصوص گزارش دادند که شاه مغرب برای ادامه روند عادی‌سازی روابط با تل‌آویو منتظر «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکاست تا ببیند او چه موضعی در این خصوص اتخاذ خواهد کرد.