آغاز تحقیقات اف‌بی‌آی در مورد گروگان‌گیری در جریان حمله به کنگره

  اف بی آی در نظر دارد تحقیقاتی را در مورد اینکه آیا حامیان ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا که به ساختمان کنگره حمله کردند قصد آسیب رساندن به نمایندگان و قانونگذاران را داشته اند آغاز کند.

پیشتر اعلام شده بود برخی از مهاجمان کنگره با دستبند‌های پلاستیکی سعی داشته اند گروگان گیری کنند. به رغم آنکه شواهدی در این خصوص وجود نداشته، اف بی آی درصدد آن است تا علاوه بر رسیدگی به این موضوع، افرادی که احتمالا قصد گروگان گیری قانونگذاران یا خدمه کنگره را داشته اند شناسایی و بازداشت کنند.

در همین حال، برخی منابع مدعی شدند برخی از افرادی که روز چهارشنبه به ساختمان کنگره حمله کردند از افسران اجرای قانون یا کهنه سربازان جنگ بوده اند که قصد گروگان گیری و پیشبرد اهدافشان را داشته اند. اف بی آی و وزرات دادگستری تحقیقات از صد‌ها پرونده را آغاز کرده اند.

پیش از این اعلام شد پلیس عده‌ای را که مرتبط با حمله به ساختمان کنگره بوده اند شناسایی و بازداشت کرده است. 

هزاران نفر از طرفداران ترامپ روز چهارشنبه به منظور جلوگیری از تأیید نتایج انتخابات ریاست جمهوری از سوی کنگره، با خشونت به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند. معترضین با استفاده از لوله‌های فلزی و مواد تحریک کننده شیمیایی به پلیس حمله کردند، به اموال آسیب رساندند و با اشغال ساختمان کنگره در جلسه تایید نتایج انتخابات وقفه انداختند. این حمله پس از آن صورت گرفت که ترامپ از طرفداران خود خواست تا برای لغو نتایج انتخابات به جنگ ادامه دهند. در جریان این حمله عده‌ای زخمی و ۵ تن کشته شدند.