حامیان ترامپ توئیتر را ترک کردند

 با مسدود شدن حساب کاربری دونالد ترامپ در توئیتر بسیاری از حامیان او نیز به رسانه‌های اجتماعی دیگر روی آورده اند.

پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک پست در گزارشی نوشت: چند ساعت پس از آن که حساب‌ کاربری دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا در توئیتر به طور کامل مسدود شد، حامیان سرسخت او در این شبکه اجتماعی قول دادند آن‌ها نیز از این رسانه اجتماعی خارج شوند. عبارت "خداحافظ توئیتر" در ساعات اولیه صبح روز شنبه ترند شد و مردم از این (به اصطلاح) رهبر جهان آزاد که از استفاده از توئیتر محروم شده است، حمایت کردند.

یک کاربر با اشاره به یک رسانه اجتماعی که بیشتر از آزادی بیان حمایت می‌کند به عنوان جایگزین توئیتر، که در میان محافظه کاران محبوبیت دارد، نوشت "خداحافظ دوستان توئیتری. شما را در@parler می‌بینم. "

یک کاربر ناراضی دیگر (از اقدام توئیتر) نوشت "من یک حساب کوچک MAGA هستم و طی ۳ روز ۴۰۰ دنبال کننده خود را از دست داده ام. خداحافظ توئیتر. تو مرا نمی‌خواهی، من هم تو را نمی‌خواهم. من در Parler @snakeoil هستم. امیدوارم افراد میهن پرست به من ملحق شوند! "

در حالی که مشخص نیست دقیقاً چه تعداد از کاربران توئیتر از آن خارج می‌شوند و به جای دیگری می‌روند، اما از زمان ممنوع شدن ترامپ، خروج‌های زیادی از توئیتر صورت گرفته است.

مدیران شبکه Gab، یکی دیگر از گزینه‌های گفتگوی آزاد به جای توئیتر، گفت که آن‌ها روز شنبه هر ساعت ۱۰ هزار کاربر جدید را ثبت کردند.

لحظاتی پس از آن که حساب ترامپ مسدود شد، Parler خراب شد، احتمالاً به دلیل هجوم کاربران جدید سرور‌های آن تحت فشار قرار گرفته بود. به گزارش سی ان ان، حتی قبل از هیاهوی اخیر، پارلر با بیش از ۲ میلیون کاربر فعال روزانه در ماه اکتبر به یک مکان محبوب برای محافظه کاران تبدیل شده بود.

توئیتر در بیانیه‌ای تأیید کرد که آن‌ها در حال پاکسازی حساب‌های کاربری بدون اطلاعات شناسایی تأیید شده هستند، که احتمالاً موجب می‌شود تعداد خروج‌ها از توئیتر بیشتر شود.

یک سخنگو به نیویورک پست گفت "در بخشی از کار ما برای محافظت از صداقت گفتگو‌ها در توئیتر، به طور مرتب حساب‌ها را به چالش می‌کشیم تا جزئیات حساب کاربری مانند ایمیل و شماره تلفن را تأیید کنیم. " چندین حساب کاربری با گرایش‌های محافظه کارانه و طرفدار ترامپ با تعداد بالای دنبال کننده، کاهش ناگهانی و غیر قابل توضیح را در تعداد دنبال کننده‌ها گزارش کرده اند.