واکنش ترامپ به تعلیق همیشگی در توئیتر

  رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید ساکت نخواهد ماند و در اندیشه ایجاد پایگاهی جدید در آینده نزدیک برای برقراری ارتباط با مردم است.

 رئیس جمهور فعلی آمریکا که به دلیل تهییج آشوبی بی سابقه در بحبوحه نشست اخیر سنا با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شده و تریبون امن خود را برای همیشه از دست داده اعلام کرد که در برابر آنچه به ادعای او تقلب انتخاباتی است سکوت نخواهد کرد و به زودی پلت فرم تازه‌ای را به راه می‌اندازد. در بخشی از آخرین پیام های ترامپ آمده است: همانطور که مدتهاست میگویم، توییتر در ممنوعیت آزادی بیان فراتر و فراتر رفته ست و امشب کارکنان توییتر هماهنگ شده با دموکراتها و چپ رادیکال برای حذف حساب من از پلتفرم خود پیش رفت تا من را ساکت کنند و شما ۷۵ میلیون میهن پرست عظیم که به رای دادید.  پیش بینی میکردم این اتفاق بیفتد. مذاکره با سایت های مختلف دیگری می کردیم و به زودی اعلان خبر بزرگی خواهیم داشت. گوش به زنگ باشید!

ترامپ با داشتن بیش از ۹۰ میلیون دنبال‌کننده در شبکه توئیتر وابستگی شدیدی به توئیت کردن داشته و بسیاری از تصمیمات مهم دوران ریاست جمهوری خود را از این طریق به اطلاع عموم می‌رساند. حساب توئیتری ترامپ برای او حکم پایگاهی برای هدف قرار دادن مخالفان و ترویج ایده‌های مخصوص به خود داشت.

طبق اعلام شبکه اجتماعی توئیتر، در پی این تحولات حساب کاربری دونالد ترامپ به صورت دائمی به حالت تعلیق درآمده است. شبکه اجتماعی توئیتر که مدت هاست به طروق مختلف نسبت به پیام‌های منتشر شده از سوی ترامپ، هشدار می‌دهد دلیل این اقدام را نگرانی از ترویج خشونت بیشتر توسط پیام‌های ترامپ اعلام کرد.

بر این اساس، دو توئیت اخیر ترامپ مبنی بر عدم حضور در مراسم تحلیف بایدن و همچنین تاکید بر این موضوع که نمی‌توانند طرفدارانش را نادیده بگیرند، به عنوان پیام‌های تحریک کننده تشخیص داده شده است. چندی پیش نیز، شبکه‌های اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام رئیس‌جمهور کنونی آمریکا را برای همیشه از کاربری خود منع کرده‌اند.

کمپین پسا انتخاباتی ترامپ که به طور ویژه بر حول کلید واژه تقلب و دستکاری آرا می‌چرخید، چهارشنبه گذشته و همزمان با برگزاری نشست ویژه سنا برای تائید آرا الکترال انتخابات ۲۰۲۰ به اوج خود رسید. آنجایی که هواداران ترامپ به تحریک او رسوایی بی سابقه‌ای را در تاریخ دموکراسی این کشور رقم زده و ساختمان کنگره را مورد یورش قرار دادند و پرچم آمریکا را به زیر کشیدند.