بحرین به تکنولوژی آب شیرین‌کن مجهز می‌شود

 شرکت ملی آب رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به زودی نخستین قرارداد ویژه تجهیز بحرین به تکنولوژی آب شیرین‌کن میان طرفین به امضا خواهد رسید.

صفحه رسمی « اسرائیل بالعربیه» در توئیتر اعلام کرد: در چند روز آینده شرکت ملی آب برای عقد نخستین قرارداد با بحرین برای مجهز کردن بحرین به تکنولوژی آب شیرین‌کن اقدام خواهد کرد و مذاکراتی را با موسسات دولتی در امارات برای راه‌های همکاری در این زمینه داشته تا از تجربیات اسرائیل در این حوزه استفاده کنند.

آب شیرین کن فرآیند فیزیکی است که با استفاده از آن می‌توان از محلولی به کمک یک غشا نیمه تراوا، حلال تقریبا خالص تهیه کرد. به کمک روش آب شیرین کن می‌توان از آب شور، آب آشامیدنی مطلوب تهیه کرد. در واقع آب شیرین کن صنعتی می‌تواند ۹۹% مواد معدنی حل شده و ۹۷% مواد آلی و کلویید آب را حذف کند، اما این کار هزینه برق و نگهداری بسیار بالایی دارد و پساب آن موجب تخریب زیست بوم می‌شود.

دولت‌های عربی امارات، بحرین، سودان و مراکش در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ روابط پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را علنی کردند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در راستای عادی سازی روابط اعلام کرده بود به امارات و بحرین سفر می‌کند با اعلام قرنطینه سراسری در اراضی اشغالی برای دومین بار سفرخود را به تعویق انداخت.

این در حالی است که طرح صلح عربی کشور‌های عربی هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را در گروِ بازگرداندن سرزمین‌های فلسطین بر اساس مرز‌های سال ۱۹۶۷ و پذیرش یک دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت‌المقدس شرقی از سوی رژیم صهیونیستی می‌داند.