آدام اسمیت: ترامپ تهدیدی جدی برای آمریکاست

 رئیس کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا از معاون رئیس جمهور فعلی خواست تا با روند استیضاح دونالد ترامپ همراهی کند.

آدام اسمیت روز چهارشنبه از مایک پنس خواست تا برابر با قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا عمل کند و به آغاز روند استیضاح ترامپ کمک کند. رئیس کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت: ترامپ همچنان نشان می‌دهد که تهدیدی برای کشور است و باید فورا از کار برکنار شود.

پیش از این پنس با صدور نامه‌ای به کنگره اعلام کرد: بر این باورم فعال سازی متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا در چنین شرایطی به نفع ملت و قانون اساسی ما نیست.

استناد دموکرات‌های برای به جریان انداختن دوباره طرح استیضاح ترامپ به حملات اخیر به کنگره آمریکاست که به گفته آن‌ها اعتبار این کشور در عرصه بین المللی را لکه دار کرد و دموکراسی این کشور را زیر سوال برد. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر با ارسال نامه‌ای به قانونگذاران اعلام کرد طرح استیضاح ترامپ روز دوشنبه در کنگره مطرح خواهد شد. دو روز درباره این طرح گفتگو و تبادل نظر خواهد شد و در نهایت روز چهارشنبه رای گیری درباره آن انجام می‌شود.

در کنار طرح استیضاح کنگره، مجلس نمایندگان در نظر دارد با تصویب طرحی غیرالزام آور از مایک پنس، معاون ترامپ و وزرای کابینه بخواهد بر اساس متمم ۲۵ قانون اساسی ظرف یک روز رئیس جمهور را از قدرت عزل کنند. بر اساس این متمم اعضای کابینه در صورتی که رئیس جمهور را فاقد صلاحت روحی و جسمانی بدانند، می‌توانند وی را از کار برکنار و معاون اول را جایگزین او کنند.