«رسوایی زیردریایی» نتانیاهو

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از حضور دوباره معترضان در خیابان‌های تل‌آویو در رابطه با پرونده‌های فساد مالی و دولتی نخست‌وزیر این رژیم خبر دادند.

روزنامه «جروزالم پُست» گزارش داد، صبح امروز (به وقت فلسطین اشغالی) صدها تن از معترضان در تل‌آویو علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

طبق گزارش این رسانه، معترضان با در دست داشتن ماکت‌هایی از زیردریایی و نوشته‌هایی که روی آن نوشته شده بودند «ما خواستار شفافیت‌سازی هستیم»، شعارهایی علیه بنیامین نتانیاهو سر دادند.

این تظاهرات در شرایطی انجام شده که پیش از این رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داده بودند «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم به دنبال تشکیل کمیته تحقیقاتی برای بررسی پرونده فساد مالی موسوم به «رسوایی زیردریایی» است.

این پرونده فساد که با نام «پرونده ۳۰۰۰» نیز شناخته می‌شود، درباره ارتشاء چند میلیون دلاری توسط دستیاران نزدیک نتانیاهو و همچنین مقامات عالی‌رتبه ارتش برای خرید زیردریایی‌های اتمی از آلمان است.

با اینکه در این پرونده شخص نتانیاهو متهم اصلی نیست اما «موشه یعلون» وزیر جنگ پیشین این رژیم می‌گوید که هدایت این اقدامات غیرقانونی را نتانیاهو بر عهده داشته است.

پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده در خصوص فساد دولتی و مالی علیه نتانیاهو تشکیل داده و طی سه سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است.

در هفته‌های اخیر، معترضان در فلسطین اشغالی بارها در رابطه با دادگاه بررسی اتهام‌های نتانیاهو تظاهرات ترتیب داده‌اند.

پیشتر روزنامه «یدیعوت آحارونوت» خبر داد، جلسه بعدی رسیدگی به اتهام‌های فساد مالی نتانیاهو، بیستم بهمن ماه با حضور او برگزار می‌شود