انفجار انتحاری در بغداد+ تصاویر و فیلم

شبکه الجزیره به نقل از خبرنگار خود از وقوع دو انفجار انتجاری در مرکز بغداد، پایتخت عراق خبر داد.

خبرنگار این شبکه اعلام کرد بر اثر این انفجار ، شماری در مرکز بغداد کشته و زخمی شدند. رویترز به نقل از پلیس عراق از کشته شدن ۳ نفر و زخمی شدن ۱۶ تن دیگر بر اثر حمله انتحاری که یک بازار را در مرکز بغداد هدف قرار داده بود، خبر داد. شبکه فلوجه عراق به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد دو انفجار پی در پی به وقوع پیوست که یکی از آن‌ها انتحاری و دیگری به وسیله یک بمب در مرکز بغداد به انجام رسید. این شبکه همچنین از به شهادت رسیدن ۱۵ تن و زخمی شدن ۲۰ نفر دیگر در پی این دو انفجار تا کنون خبر داده است.

وقوع دو انفجار در مرکز بغداد

کانال صابرین نیوز اعلام کرد در ابتدا انفجار یک بمب سبب شد تا مردم برای برداشتن جنازه کشته شدگان و امداد به مجروحان جمع شوند و پس از آن، انفجار دوم به وسیله یک کمربند انتحاری به وقوع پیوست؛ اقدامی که طبق اعلام این کانال، شیوه آشکار گروه تروریستی داعش به حساب می‌آید.

وقوع دو انفجار در مرکز بغداد

شبکه المیادین به نقل از منابع امنیتی عراق اعلام کرد: این دو انفجار پی در پی، منطقه نزدیک به میدان الطیران و الباب الشرقی مرکز بغداد را به لرزه درآورد. این دو انفجار در بازاری در پایتخت عراق به وقوع پیوست.

رسانه‌های عراقی اعلام کردند مقامات این کشور محوطه منطقه سبز را در میان حضور امنیتی شدید نیرو‌ها مسدود کردند.

وقوع دو انفجار در مرکز بغداد+ تصاویر

وقوع دو انفجار در مرکز بغداد+ فیلم و تصاویر
تصویر گرفته شده از دوربینهای مدار بسته
 
سخنگوی فرماندهی کل نیرو‌های مسلح عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: دو حمله از سوی تروریست‌های انتحاری که خود را به هنگام تعقیب ازسوی نیروهای امنیتی در منطقه الباب الشرقی بغداد امروز پنجشنبه منفجر کردند، سبب شد تا شماری از غیر نظامیان به شهادت رسیده شماری دیگر مجروح شوند. جزئیات بیشتر متعاقبا اعلام خواهد شد. 
همچنین وزارت کشور عراق نیز اعلام کرده است: فرد انتحاری اول، مدعی می‌شود بیمار است، مردم برای کمک دور او جمع می‌شوند و سپس خود را منفجر می‌کند. فرد انتحاری دوم نیز پس از جمع‌شدن مردم برای کمک به زخمی‌های انفجار نخست، خود را منفجر می‌کند.
 
همچنین شبکه فرانس ۲۴ در خبری فوری اعلام کرد بیش از ۲۰ نفر در دو انفجار انتحاری در مرکز بغداد جان خود را از دست دادند. همچنین
خبرگزاری عراق در آخرین آمار، شمار کشته شدگان را ۲۸ نفر و شمار زخمی شدگان را ۷۳ تن اعلام کرد.