بایدن برای محاکمه بن سلمان آماده می شود

 امروز فراری از عدالت نیست ؛ عدالتی که گریبان هم پیمان جنایتکار دونالد ترامپ را نیز خواهد گرفت. ترامپی که آن زمان از بن سلمان  ولیعهد سعودی در انکار دست داشتن در جنایت کشتن خاشقچی حمایت کرد، با وجود اینکه سیا به این نتیجه رسید که ولیعهد سعودی، به احتمال زیاد دستور قتل خاشقچی را صادر کرده است.

بعد از رویکرد جنجالی ترامپ ، ناظران مسائل منطقه ای به دنبال پی بردن به تغییرات آتی در سیاست امریکا به ریاست بایدن هستند و تاکید می کنند که با توجه به سخنان بایدن درمورد بازنگری در روابط با عربستان ، شاید اوضاع در امریکا به شکلی پیش رود که دلخواه عربستان نباشد.

"آدم شیو " رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان امریکا از مدیر سازمان اطلاعات ملی این کشور خواست تا اسناد مرتبط با قتل جمال خاشقچی را از حالت محرمانه خارج کند.

وی گفت که از حالت محرمانه خارج کردن گزارش سازمان اطلاعات درباره عاملان کشته شدن جمال خاشقچی ، درچارچوب مسئولیت "آریل هینز" مدیر سازمان اطلاعات است که متعهد شده است حقیقت را در برابر حکمرانان بگوید هرچند که این حقیقت سخت و دشوار باشد.

وی افزود: هم حزب جمهوری خواه و هم دموکرات در آمریکا ، خواهان علنی شدن پیوست گزارش مربوط به عاملان واقعی کشته شدن خاشقچی هستند.

"آوریل هاینز" که از سوی جو بایدن به عنوان نامزد رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ملی آمریکا معرفی شده، متعهد شده است که گزارش سازمان اطلاعات درباره جنایت کشته شدن خاشقچی را از حالت محرمانه خارج و آنرا به کنگره ارائه کند.

وی در جلسه پرسش و پاسخ در مجلس سنای آمریکا در پاسخ به سوال سناتور "رون وایدن" درباره اینکه آیا در صورت انتصاب به این سمت ، گزارشی درباره کشته شدن خاشقچی به کنگره ارائه خواهد کرد، تاکید کرد که به قانون پایبند خواهد بود.

بایدن در دومین سالروز ترور خاشقچی گفته بود که ترور وی بدون عواقب نخواهد بود. وی در آن زمان متعهد شد که در صورت پیروزی در انتخابات درخصوص روابط کشورش با عربستان بازنگری کند و آن هنگام گفت که برای پایان دادن به حمایت امریکا از حمله ریاض به یمن تلاش خواهد کرد.

روزنامه واشنگتن پست پیشتر نوشته بود که سازمان اطلاعات امریکا (سیا) درسال 2018 به این نتیجه رسید که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی ، دستور کشتن خاشقچی را صادر کرده است.

جمال خاشقچی روزنامه نگار معارض سعودی دوم اکتبر 2018 در داخل سفارت کشورش در شهر استانبول ترکیه کشته شد و بدنش مثله شد.