دردسر جدید برای وکیل ترامپ

 شرکت «دومینیون ووتینگ سیستم» که مرکز آن در دنور کلرادو است پیشتر نیز از سیدنی پاول، وکیل کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ شکایت و او را به انتشار فرضیه‌های توطئه در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم کرده است.

اریک کومر، یکی از مدیران شرکت «دومینیون» نیز به اتهام افترا از کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ شکایت کرده و می‌گوید به خاطر موارد متعددی از تهدید به قتل توسط هواداران دونالد ترامپ مجبور شده است مخفی شود.

رودی جولیانی و رابرت کوستلو وکیل او تاکنون به این شکایت واکنش نشان نداده‌اند.

جولیانی کماکان ادعاهای خود در مورد تقلب انتخاباتی را تکرار می‌کند و چند روز پیش در یک مصاحبه رادیویی گفت: «به خاطر استفاده از حق خود برای آزادی بیان و دفاع از موکلم مورد حمله قرار می‌گیرم».

دونالد ترامپ و متحدانش بیش از دو ماه حاضر نشدند شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری را بپذیرند. آن‌ها در این مدت بدون ارائه هیچ سند و مدرکی ادعا کردند که در انتخابات تقلب شده است. ولی مراجع قضایی و مسئولان انتخابات در تمامی ایالت‌های مورد بحث ادعای آن‌ها را رد کردند.

شرکت «دومینیون» در شکایت خود از رودی جولیانی، وکیل سابق دونالد ترامپ و شهردار سابق نیویورک، ۱.۳ میلیارد دلار غرامت طلب کرده و می‌گوید: «آقای جولیانی و همکارانش یک دروغ بزرگ ساخته و منتشر کردند که در ابعاد وسیع پخش شد و میلیون‌ها نفر باور کردند که شرکت دومینیون آرای آن‌ها را دزدیده و نتیجه انتخابات را دستکاری کرده است».

شرکت «دومینیون» افزود با هدف «اثبات حقیقت، دفاع از شرکت و کارمندانش و دفاع از روند انتخابات» این شکایت را به مراجع قضایی تسلیم کرده است.

هفته گذشته گروهی از وکلای سرشناس از مراجع قضایی نیویورک خواستند به دلیل نقش فعال رودی جولیانی در طرح «ادعاهای دروغ» در پرونده‌های قضایی مربوط به نتایج انتخابات و تحریک هواداران دونالد ترامپ به حمله به ساختمان کنگره، جواز وکالت او لغو شود.

شرکت «دومینیون» می‌گوید در هفته‌های اخیر برای حفاظت از کارمندانش که مورد آزار قرار گرفته و حتی به مرگ تهدید شده‌اند حدود ۵۶۵ هزار دلار به شرکت‌های امنیتی خصوصی پرداخت کرده است.